Βουλή: Αποχώρησαν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ από τη συζήτηση της τροπολογίας για τα ΜΜΕ

Με άγριες κόντρες και αποχωρήσεις των ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ ξεκίνησε στη Βουλή   η συζήτηση επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Υγείας που περιλαμβάνει την επίμαχη τροπολογία που ρυθμίζει το καθεστώς της διαφημιστικής αγοράς αλλά και τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση ζήτησε την απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας καταγγέλλοντας την κυβέρνηση για αιφνιδιασμό. Στο επίκεντρο βρέθηκε η αναφορά στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στην οποία αναφέρεται ότι «τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της έκθεσης δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων».

«Δεν θα καταστούμε συνένοχοι σε ένα έγκλημα στον χώρο του Τύπου»

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλής πριν αποχωρήσει είπε: «Δεν θα καταστούμε συνένοχοι σε ένα έγκλημα στον χώρο του Τύπου. Η κυβέρνηση οδηγείται σε εκλογές και θέλει να διαμορφώσει νέες σχέσεις με το μιντιακό σύστημα».

Απαντώντας ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταμάτης, υποστήριξε ότι έκθεση του ΓΛΚ τυπικά υπάρχει, άρα αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει κώλυμα, ενώ υποστήριξε πως η τροπολογία κατατέθηκε σε αυτό το νομοσχέδιο προκειμένου να ρυθμιστεί το θέμα της διαφήμισης πριν αρχίσει η νέα σεζόν.

Με την τροπολογία:

– αναμορφώνεται ο τρόπος λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς και καθιερώνεται η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων από τα ΜΜΕ που καταχωρούν, εκπέμπουν ή προβάλλουν διαφημίσεις.

– επανακαθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του ειδικού φόρου,του αγγελιοσήμου, του ΦΠΑ, των άμεσων και έμμεσων φόρων για τις διαφημιστικές πράξεις, καθώς και για τις ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως Μέσων για την προβολή αυτών.

-ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας των ηλεκτρονικών ΜΜΕ και ορίζει ποιες συμπράξεις (οριζόντιες ή κάθετες) δεν εμπίπτουν στις απαγορεύσεις του υφιστάμενου νομικού πλαισίου.

Αναφορικά με τις συμπράξεις στην έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών αναφέρεται ότι στόχος είναι να αποσαφηνιστεί το τοπίο και να καταστεί δυνατό στα ηλεκτρονικά Μέσα να πραγματοποιούν οικονομίες κλίμακας (όπως με τη χρήση κοινών στούντιο ή με την ίδρυση κοινής εταιρείας παραγωγής) τηρώντας πάντοτε την ισχύουσα νομοθεσία περί ανόθευτου ανταγωνισμού.

Αναφέρεται ακόμη ότι οικονομίες κλίμακος μπορεί να υπάρξουν και από τη δυνατότητα συνυπολογισμού στο ελάχιστο του προσωπικού που πρέπει να απασχολείται από τηλεοπτικούς σταθμούς, των εργαζομένων σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις (όμιλος) που αποτελούν έντυπο ή ηλεκτρονικό ΜΜΕ.

About kymaeditor

Check Also

Πυρκαγιά στην περιοχή Καίσαρι του δήμου Συκιωνίων Κορινθίας

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι σε δασική έκταση στην περιοχή Καίσαρι του δήμου Συκιωνίων Κορινθίας. Κινητοποιήθηκαν …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *