Τι προτείνει το Ε.Β.Ε.Π για τη βελτίωση της Τελωνειακής Νομοθεσίας

Προτάσεις για λιγότερη γραφειοκρατία στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς εξαγωγικά εμπόδια στον εφοδιασμό πλοίων κατέθεσε, μέσω επιστολής του προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη και τον υφυπουργό Οικονομικών. Γιώργο Μαυραγάνη, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.

Πιο συγκεκριμένα, εν όψει της κατάθεσης στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο θα ρυθμίζει τα υπολειπόμενα προαπαιτούμενα για την υπο-δόση του 1 δις ευρώ, αλλά και ζητήματα φορολογικού χαρακτήρα, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, με επιστολές του προς τον Υπουργό κ. Γκίκα Χαρδούβελη, τον Υφυπουργό κ. Γιώργο Μαυραγάνη και τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, ζητά να ενταχθεί σε αυτό, μια δέσμη προτάσεων για τη βελτίωση και απλοποίηση της ισχύουσας Τελωνειακής Νομοθεσίας.

Οι δύο προτάσεις

Ειδικότερα, οι δυο προτάσεις του Ε.Β.Ε.Π. στο πλαίσιο των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων για λιγότερη γραφειοκρατία, χωρίς εξαγωγικά εμπόδια στον εφοδιασμό πλοίων σε ελληνικά λιμάνια και αγκυροβόλια, επιγραμματικά, έχουν ως εξής:

Α) Αναθεώρηση της Τελωνειακής Νομοθεσίας

Στην εξαγωγική διαδικασία του εφοδιασμό πλοίων γραμμών εξωτερικού είναι απαραίτητη η απαλλαγή των εφοδίων από όλες τις δασμολογικές επιβαρύνσεις. Οι τελωνειακές διατάξεις δημιουργούν στρεβλώσεις ανταγωνισμού σε βάρος των ελληνικών εφοδιαστικών επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται πωλήσεις σε πλοία γραμμών εξωτερικού, τα οποία τελικά εφοδιάζονται από άλλα “φθηνότερα” λιμάνια της Μεσογείου, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για την εθνική οικονομία.
• το ΕΒΕΠ προτείνει να θεραπευτούν όλες οι συγκεκριμένες στρεβλώσεις με σχετική τροπολογία στο πλαίσιο όλων των απαραίτητων αλλαγών του ΕΦΚ που θα υποβληθούν από τη πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ στη Βουλή.

Β) Εφαρμογή αλλαγών στις οικονομικές εγγυήσεις

Η επιπλέον επιβάρυνση των εφοδιαστικών επιχειρήσεων με τις προμήθειες των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιριών δημιουργεί συνακόλουθη αύξηση του κόστους των εφοδίων, με αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι, σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ ισχύουν πολύ ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, ακόμα και με μηδενικό ποσό εγγύησεων.
• το ΕΒΕΠ προτείνει να τροποποιηθεί η σχετική ΥΑ, ώστε να θεωρείται, ως «οικονομική» εγγύηση, και η εμπράγματη ασφάλεια για την εξαγωγική διαδικασία του εφοδιασμού πλοίων.

Δηλώσεις Κορκίδη

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ & της ΕΣΕΕ κ. Β. Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:
«…Έπειτα από τόσες τρικυμίες, ώστε το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας να αποτελέσει «σταυροδρόμι» του διεθνούς εμπορίου, των εξαγωγών και των μεταφορών, δημιουργώντας έτσι μια ιστορική γεωπολιτική συγκυρία για τον τόπο μας, εξακολουθούν να υπάρχουν εξαγωγικά εμπόδια στον εφοδιασμό πλοίων. Σε αυτό το πλαίσιο, ζητάμε να ενταχθούν στο πολυνομοσχέδιο στοχευμένες προτάσεις για την απλοποίηση της ισχύουσας Τελωνειακής Νομοθεσίας, καθώς η ριζική αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης, με την πάταξη της γραφειοκρατίας, αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού περιβάλλοντος για την ελληνική επιχειρηματικότητα σε συνδυασμό με τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά…».

 

 

 

 

 

About kymaeditor

Check Also

Στη φυλακή ο 26χρονος για τη φονική παράσυρση της φοιτήτριας

Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την απολογία του στην Ανακρίτρια Θεσσαλονίκης ο 26χρονος οδηγός, ο οποίος κατηγορείται …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *