Home » Εκκλησία » «Μαράν αθά» , Αργολίδος προς Πειραιώς και η… «ασκητική» του διαδικτύου.
«Μαράν αθά» , Αργολίδος προς Πειραιώς και η… «ασκητική» του διαδικτύου.

«Μαράν αθά» , Αργολίδος προς Πειραιώς και η… «ασκητική» του διαδικτύου.

Πισώπλατο μαχαίρωμα δέχθηκε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, από τον κατά δεκατρία(13) έτη νεώτερό του σε πρεσβεία Αρχιερωσύνης και τέσσερα(4) έτη μεγαλύτερο σε ηλικία, Μητροπολίτη Αργολίδος Νεκτάριο, μία ημέρα μετά από την πολυσυζητημένη συνάντηση του Σεβ. Πειραιώς με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, το φωτογραφικό ενσταντανέ της οποίας έκανε τον γύρο του κόσμου, ως η φωτογραφία της χρονιάς.

Δεν αναδημοσιεύω την επιστολή! Φρόντισαν άλλοι γιαυτό! Και ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τρολάρετε δεόντως! Αν και άσχετος με αυτά όπως δηλώνει ο Σεβ. Αργολίδος, εντούτοις πέτυχε τον στόχο του: να διασύρει στο έπακρον τον συνεπίσκοπό του!Παλιά επιτυχής συνταγή των οργανωσιακών!

Επομένως όλοι γνωρίζουμε το περιεχόμενο της επιστολής και τα όσα ανερυθρίαστα και αναίσχυντα καταθέτει ο πνευματικός (sic)κατά τα άλλα, Σεβ.Αργολίδος Νεκτάριος, κατά του συνεπισκόπου του Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ- που εφεξής θα γράφουμε ο Σεραφείμ και ο Νεκτάριος, χάριν συντομίας.

Δεν θα σχολιάσω το κείμενο!
Άλλωστε από τον τρόπο γραφής καταλαβαίνεις τον λόγο που οδήγησε τον συντάκτη να προβεί σε μία τόσο απαράδεκτη και απονενοημένη πράξη!
Ωστόσο αυτό που κατηγορεί ο Νεκτάριος τον Σεραφείμ, το διαπράττει άθελά του και ο ίδιος!
Δηλαδή ενώ εγκαλεί τον Σεραφείμ και του λέγει » ως τί ομιλεί»,δηλαδή για τον αν γράφει ή ομιλεί ως εκπρόσωπος όλων των Ιεραρχών, δεν αποφεύγει τον πειρασμό αυτό και ο Νεκτάριος και υποκύπτει στο ίδιο ολίσθημα :το ύφος με το οποίο γράφει και απευθύνεται στον Σεραφείμ για να τον εγκαλέσει δεν απέχει πολύ απ´αυτό που κατηγορεί!
Ομιλεί λες και είναι εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος, ου μη μόνον της Ιεραρχίας της Ελλαδικής Εκκλησίας, αλλά και όλης της Ορθοδοξίας!

Ναί,είναι εύκολο να τα βάλει κανείς με τον Σεραφείμ!
Η διαφορετικότητα του λόγου του και τα θέματα με τα οποία ασχολείται είναι από αυτά που η πλειονοψηφία των Ιεραρχών μας αποφεύγει να ασχοληθεί και γιατί είναι επικίνδυνα θέματα αλλά και γιατί πρέπει να διαθέτεις άριστες γνώσεις για να καταπιαστείς με τόσο ευαίσθητα εθνικά, ιστορικά και γεωπολιτικά θέματα !

Και όπως είναι φυσικό οι παρεμβάσεις του Σεραφείμ ενοχλούν δεδομένου ότι είναι βασισμένες σε ατράνταχτα στοιχεία αλλά και σε ιερά κείμενα των Πατέρων!
Και ακόμη συχνότερα ξενίζουν, διότι δεν έχουν σχέση με όλα εκείνα που έχουμε συνηθίσει να ακούμε από τους Ιεράρχες μας!
Ο Σεραφείμ διαθέτει και γνώσεις αλλά και δυνατή φωνή για να τις καταθέτει στο χριστεπώνυμο πλήρωμα!
Ο Νεκτάριος έστειλε αυτή την επιστολή όχι για να συνετίσει τον Σεραφείμ για να γράφει και να ομιλεί ολιγότερο και να μην ενοχλεί τους πολιτικούς, εντός και εκτός Ελλάδος! Αν ήθελε κάτι τέτοιο θα έσπευδε να τον δεί και να του τα πει ως αδελφός προς αδελφό, κατ´ιδίαν!
Ο Νεκτάριος φρόντισε η επιστολή του προς τον Σεραφείμ να σταλεί προς όλους τους Ιεράρχες, να γίνει δηλαδή φειγ βολάν ( έχει ειδική κλήση σε αυτό το είδος επικοινωνίας και αυτός και όλη η Αγία οικογένεια, απ´όπου προέρχεται) ώστε να τον ρεζιλέψει!
Και η ενέργεια αυτή, είναι μία αισχρή και ποταπή πράξη η οποία συνιστά κανονικό παράπτωμα: την στοχοποίηση συνεπισκόπου του !
Σιγά μην ενοχλήθηκε ο Νεκτάριος για την επιστολή που απέστειλε ο Σεραφείμ στην Βασίλισσα Ελισάβετ, ή στον Τούρκο Σουλτάνο Ερντογάν! Αγνοεί ότι και τα δύο αυτά κείμενα ανεξαρτήτως του αν συμφωνείς ή διαφωνείς με το περιεχόμενό τους, γνώρισαν μοναδική επισκεψιμότητα που ξεπέρασε τα πολλά εκατομμύρια αναγνωστών!
Ωστόσο όπως λέει ο λαός μας» ο καβγάς είναι για το πάπλωμα»!
Για τις «επιθέσεις» που ο ίδιος ο Νεκτάριος ομολογεί πως δέχθηκε από το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς, γιαυτό κόπτεται και γιαυτό αντεπιτίθεται με την επιστολή του!
Αν το γραφείο αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς σφάλλει στην κριτική που ασκεί στον Σεβ. Αργολίδος, ας βγεί ο Νεκτάριος να απαντήσει επί της κριτικής αυτής, με επιχειρήματα και όχι να επιτίθεται για τον τρόπο που ασκεί την ποιμαντορία του ένας Μητροπολίτης!

Διότι αυτό για το οποίο εγκαλείται ο Σεβ. Πειραιώς στην επιστολή αυτή, δεν αποτελεί κανονικό παράπτωμα για το οποίο πρέπει να απολογηθεί! Είναι διαφορετικός ο τρόπος που βλέπει τα πράγματα και τολμά να τον καταθέτει δημοσίως !

Αντιθέτως υπάρχουν Μητροπολίτες στην Εκκλησία μας που παραβιάζουν κατάφωρα τους ιερούς κανόνες! Έχουν ξεφύγει εντελώς! Ποιός θα τους επαναφέρει αυτούς στην ευθεία οδό της ελληνορθόδοξης παράδοσης;

Όπως για παράδειγμα, ο ίδιος ο Σεβ. Αργολίδος! Έχει καταλάβει, τέσσερα χρόνια μετά την εκλογή του ότι ποιμαίνει μία Μητρόπολη της Εκκλησίας της Ελλάδος και ότι δεν απευθύνεται στο λαό της Κριμαίας; Ασχολείται με την διοίκηση της Μητρόπολής του ο Σεβ. Αργολίδος; Αν ναί, σε ποιόν έχει δώσει δικαίωμα δεύτερης υπογραφής μετά απ´αυτόν και γιατί δεν τον έχει προαγάγει σε Πρωτοπρεσβύτερο;
Γνωρίζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ενορίες του;
Και αν ναί, γιατί δεν αναλαμβάνει να τα λύσει, αλλά αφήνει τους ιερείς του να ταλαιπωρούνται και να διασύρονται στα δικαστήρια και όχι μόνο;
Πήρε είδηση τί έγινε με τις εκδηλώσεις- διαδηλώσεις αγάπης του λαού της Μητρόπολής του προς τον Αρτης Καλλίνικο κατά τα εγκαίνια του ρωσικού ναού και στην εορτή του Αγίου Πέτρου στο Άργος;
Πώς είναι δυνατόν ένας Ιεράρχης με τόσα κενά στην διοίκηση της Μητρόπολής του να δίνει μαθήματα δεοντολογίας, προς έναν άλλο Ιεράρχη, μόνο και μόνο επειδή αυτός υψώνει άφοβα την φωνή του και λέει τα πράγματα με το όνομά τους;Και αν κάποιος έπρεπε να κάνει παρατηρήσεις και συστάσεις προς τον Σεραφείμ αυτός είναι η ΔΙΣ, ούτε καν ο Αρχιεπίσκοπος δεν έχει αυτό το δικαίωμα ! Ο Νεκτάριος πόθεν αντλεί αυτή τη δυναμική και γράφει όσα γράφει προς τον Σεραφείμ; Υποκαθιστά την ΔΙΣ ή τον Αρχιεπίσκοπο; Και μήπως- επαναλαμβάνω άθελά του- κάνει αυτό για το οποίο κατηγορεί τον Σεραφείμ,να ομιλεί δηλαδή ex cathedral , ως port- parole όλων των Ιεραρχών;

Και κάτι ακόμη εξίσου σημαντικό,δεδομένου ότι ο Σεβ. Αργολίδος μας λέγει ότι ομιλεί και γράφει μετά παρρησίας. Αλήθεια, τα λάθη,τις αδικίες, τις παραλείψεις και τα ολισθήματα που παρατηρούνται στην κεντρική διοίκηση της Εκκλησίας δεν τα βλέπει;

Και αν τα βλέπει ως παροικών εν Ιερουσαλήμ, γιατί δεν απευθύνει και προς τον Αρχιεπίσκοπο και Γέροντά του κ. Ιερώνυμο,ανάλογη επιστολή που να καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της Εκκλησίας , αλλά εξαντλεί όλη την αυστηρότητά του στον συνεπίσκοπό του Σεραφείμ; Στον παρελθόν ήταν πιο ομιλητικός για τα συμβαίνοντα στην κεντρική διοίκηση της Εκκλησίας, αλλά τότε ήταν έξω από την κλειστή κάρτα της Ιεραρχίας και η κριτική που ασκούσε λειτουργούσε ως μέσο πίεσης!

Είναι εύκολο , πάντως,να στοχοποιούμε τον άλλον αλλά δεν είναι έντιμο!
Η εντιμότητα επιβάλλει να κάνουμε πρωτίστως αυτοκριτική και να εντοπίζουμε τα δικά μας λάθη, τα δικά μας κενά και τις παραλείψεις μας και μετά να κατακεραυνώσουμε τον άλλον.

Αν εμείς είμαστε άψογοι και υπεράνω κριτικής, τότε μπορούμε να πούμε έναν λόγο αγάπης και όχι να κατακεραυνώνουμε τον άλλον με ύφος 40 καρδιναλίων!

Μπορεί οι φίλοι αναγνώστες να παρατηρούν ένα είδος υποκειμενικής γραφής και κρίσης στον υπογράφοντα, για τον περί ού ο λόγος Ιεράρχη Νεκτάριο! Και όντως υπάρχει!Αλλά υπάρχει λόγος και μάλιστα πολύ σοβαρός!Και εξηγούμαι:

Υπήρξε κακοήθης,άδικος και προσβλητικός απέναντί μου και απέναντι στη μνήμη του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, που εις ουδέν τον εβλάψαμε!

Όταν προ ολίγων ετών, ένας πολιτικός που εκλέγεται στην επαρχία του,ήταν αρμόδιος υπουργός για ένα θέμα που διαζειριζόταν ο υπογράφων,του είπε ότι σε λίγο θα με συναντήσει για ένα θέμα της Αμαλιάπολης Βόλου, κι εκείνος του απάντησε με λάβρο ύφος να μη με εξυπηρετήσει γιατί εγώ είμαι με τους άλλους, με τον Χριστόδουλο ! Λες και τον έβλαψε ο Χριστόδουλος, όταν ασθενής όντας και πριν φύγει για Αμερική του έκανε επίσκεψη στη Μονή που ήταν Ηγούμενος, στρέφοντας την κοινή γνώμη την εποχή εκείνη που όλοι ασχολούνταν με την υγεία του Μεγάλου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, στην Ιερά Μονή Σαγματά.Ποτέ δεν το είπα αυτό δημοσίως,ούτε το κατήγγειλα όπως είχα έννομο συμφέρον να πράξω, μολονότι ζημιώθηκα τότε αφού ο Υπουργός τον άκουσε και δεν έκανε αυτό που έπρεπε για να εξυπηρετήσει μία επένδυση εξ Αμερικής!

Σε αντίθεση με τον Νεκτάριο, ο Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ, δεν θα φερόταν έτσι ούτε στον μεγαλύτερο εχθρό του και όχι προς έναν άνθρωπο που όχι μόνο δεν τον έβλαψε αλλά τον ευνόησε κιόλας, χωρίς να τον ξέρει!
Αντιθέτως ο Σεβ. Αργολίδος και διέπραξε αυτή την κακότητα και μου επετέθη με βάναυσο και υστερικό τρόπο την ημέρα της εκλογής του Αρτης ,γιατί λέει είχα γράψει σε ένα από τα πρεκλογικά ρεπορτάζ της εποχής εκείνης οτι και ο Αργολίδος Νεκτάριος ευνοεί την εκλογή του Καλλίνικου σε Αρτης– τί πιο φυσικό να θέλει την προαγωγή ενός ανθρώπου που στην ουσία του έφαγε την Μητρόπολη, επειδή διέθετε πρόσβαση στα υψηλά δώματα της Αγίας Φιλοθέης!

Αλλά εκείνος παρεξηγήθηκε( μόνο με μένα , μολονότι όλες οι ιστοσελίδες το ίδιο έγραφαν τότε) γιατί– όπως είπε την ημέρα που μου επετέθη–εκείνος δεν ήταν υπέρ της εκλογής Καλλινίκου!
Πού να ξέρουμε εμείς ότι δεν ήθελε την προαγωγή του γιατί χάνοντας τον Καλλίνικο, έχανε ο ίδιος την ελευθερία του για να ταξιδεύει και να πηγαίνει όλο το καλοκαίρι στα ορεινά της Αρκαδίας, στο όμορφο.. Κολοκοτρωνίτσι, γνωστό από το τηλεοπτικό μπέστ σέλλερ » το καφέ της Χαράς;»
Τέλος, γράφει μεταξύ άλλων, ο Σεβ. Αργολίδος Νεκτάριος, στον Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ:

<< Είναι αλήθεια ότι κάθε φορά μας εκπλήσσεις. Και μάλιστα αρνητικά(….), Ούτε απάντησα, ούτε διαμαρτυρήθηκα, ούτε άρχισα να πυροβολώ μέσα από το διαδίκτυο- αγαπημένο άθλημα για πολλούς «Χριστιανούς»>>.

Επειδή, λοιπόν, με παρρησία ισχυρίζεσαι Άγιε Αργολίδος ότι δεν πυροβολείς ποτέ ΕΣΥ από το διαδίκτυο, μπορείς να θυμηθείς να μας πείς, αν το γνωρίζεις φυσικά, λίγα χρόνια πριν την εις Επίσκοπον και Μητροπολίτη εκλογή και χειροτονία σου,ποιός δημοσιοποίησε ανερυθριάστως, στο διαδίκτυο μία καθ´όλα «μονταρισμένη» φωτογραφία αδελφού και συνεπισκόπου σου, που στο παρελθόν, ως Αρχιμανδρίτης φερόταν να κυκλοφορεί ξέγνοιαστος με βερμούδα και χαβανέζικο λουκ, σε πολυδιαφημισμένο τουριστικό νησί, προκειμένου να τον διασύρει και να διακόψει την προαγωγή του, αλλά και για να εκβιάσει κατ´αυτό τον ανοίκειο και ανήθικο τρόπο την Αρχιεπισκοπική αυλή για τη δική του ανέλιξη στο Επισκοπικό αξίωμα, πράγμα που τελικώς το κατάφερε;
Μήπως ξέρετε να μας απαντήσετε ως δεινός παρατηρητής–και όχι χρήστης– του διαδικτύου που είστε;
Θα αναμένουμε μετά περισσής αγωνίας την απάντηση, εκτός αν , εν προκειμένω, τυγχάνει εφαρμογής ο λόγος του Θεοκινήτου Αποστόλου Παύλου:
» Υποκριτά!»( Γαλ.2,11-14).

Και είναι το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι ευδοκιμεί σε αυτό «τον όμορφο κόσμο, τον ηθικό και αγγελικά πλασμένο» , κόσμο της Εκκλησίας μας!

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ, exapsalmos.gr

About kymaeditor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

2 × 3 =