Home » Ναυτιλιακά » Αλλαγές στην ακτοπλοϊα και κίνητρα στους λιμενικούς στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας
Αλλαγές στην ακτοπλοϊα και κίνητρα στους λιμενικούς στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας

Αλλαγές στην ακτοπλοϊα και κίνητρα στους λιμενικούς στο πολυνομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας

Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοϊα, με ίσους κανόνες και αρχές για όλους, ρυθμίσεις για τα λιμάνια, αλλά και κίνητρα στους λιμενικούς που υπηρετούν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Εκσυχρονισμός του Θεσμικού Πλαισίου Θαλάσσιων Ενδομεταφορών και Λοιπές Διατάσεις», που παρουσιάστηκε σήμερα από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο εκσυγχρονίζει την υφιστάμενη νομοθεσία περί ακτοπλοΐας, η οποία επιβάλλεται να ανταποκριθεί στα δεδομένα τού σήμερα, ενώ επιχειρεί, για πρώτη φορά, την καταγραφή και εφαρμογή των θεμελιωδών αρχών και κανόνων λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

«Είναι βέβαιο ότι με το νομοσχέδιο αυτό δεν διορθώνονται όλα τα κακώς κείμενα απότοκα της αλόγιστης πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε: «Εντός του παρόντος έτους προγραμματίζεται η κατάθεση νομοσχεδίων τομεακού χαρακτήρα, που θα έχουν το στίγμα της πολιτικής της κυβέρνησης για σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την ανάπτυξη της ναυτιλίας».

Σχετικά με τη νομοθεσία που αφορά τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, σημείωσε ότι το αντικείμενο των εισαγόμενων διατάξεων στο πολυνομοσχέδιο αποσκοπεί, κυρίως, στην κάλυψη κενών του υφιστάμενου νόμου, ενώ θεραπεύονται ασάφειες που αφορούν στις περιπτώσεις αντικατάστασης συμβατικού πλοίου με ταχύπλοο ή υδροπτέρυγο πλοίο, καθώς και εκείνες που σχετίζονται με τα αιτήματα εκπρόθεσμης δρομολόγησης τέτοιων πλοίων με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού και δημιουργίας δυσμενών διακρίσεων προς τον σκοπό αποφυγής. Τόνισε, εξάλλου, ότι προβλέπεται για πρώτη φορά η δημιουργία κανονισμού της λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Επίσης, δήλωσε ότι επαναφέρεται η δυνατότητα πιστοποίησης των πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ), καθώς, όπως συμπλήρωσε, η κατάργηση αυτής της αρμοδιότητας αποτελεί σαφή αθέτηση υποχρεώσεων της χώρας απέναντι στη διεθνή και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Για το θέμα της αστυνόμευσης του αιγιαλού αλλά και της παραλίας επισήμανε ότι επανέρχεται στην πρότερη κατάσταση με την αρμοδιότητα που μέχρι πριν από λίγο ασκούσε επιτυχώς η Αστυνομία. Ακόμη, είπε ότι προβλέπονται διατάξεις των ελάχιστων απαιτήσεων αναφορικά με τη χρονική περίοδο υποχρεωτικής ναυαγοσωστικής κάλυψης λουτρικών εγκαταστάσεων στις σύγχρονες ανάγκες.

Αναφερόμενος στις αλλαγές που ρυθμίζονται μέσω του πολυνομοσχεδίου στο Λιμενικό Σώμα, ο υπουργός επισήμανε ότι αυξάνεται η οργανική δύναμή κατά 1.500 θέσεις, από τις οποίες οι 1.000 κατανέμονται στις Λιμενικές Αρχές του Αιγαίου, ενώ ενισχύεται το σύστημα εθελοντικής υπηρέτησης σε Λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου για ορισμένο χρόνο με αντάλλαγμα την επιστροφή στον τόπο συμφερόντων τού κάθε στελέχους.

Όπως υπογράμμισε, παρέχεται η δυνατότητα συνυπηρέτησης όταν πρόκειται για συζύγους εκπαιδευτικούς, ενώ θεσμοθετείται η δυνατότητα μίσθωσης ακινήτων για τη στέγαση του προσωπικού στο ανατολικό Αιγαίο και επεκτείνεται το επίδομα παραμεθορίου στα στελέχη που υπηρετούν στις Λιμενικές Αρχές Οθωνών, Σαγιάδας και Σκύρου.

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι στο παρόν πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται και διατάξεις για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδυνάμου σε νησιά της Επικράτειας.

Συγκεκριμένα, ρυθμίζονται:

– Η επέκταση των δικαιούχων προκειμένου να συμπεριληφθούν στο μέτρο κάτοικοι σε δήμο έδρας του οποίου βρίσκεται σε νησί.

– Η δυνατότητα να παραμένουν δικαιούχοι του μέτρου για ένα μικρό χρονικό διάστημα ακόμα και μετά τη λήξη της σύμβασης εργασίας τους, ώστε να μπορούν να μετοικήσουν δίχως να απολέσουν αυτήν την ιδιότητα αμέσως.

– Η υποχρέωση που αφορά τη γνωστοποίηση της μείωσης της τιμής για κάθε κατηγορία υγρού καυσίμου κίνησης.

– Η παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (ΜΙ) μέχρι και τις 30-4-2020, με δυνατότητα περαιτέρω παράτασης για επιπλέον ένα τετράμηνο έως ότου ολοκληρωθεί η μελέτη αξιολόγησης της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στα 34 νησιά της επικράτειας που εφαρμόζεται.

Για το θέμα των λιμανιών, ο υπουργός τόνισε ότι προβλέπονται ρυθμίσεις απαραίτητες για τη λειτουργία των λιμένων, ενώ στο πεδίο του θαλάσσιου τουρισμού και των πλοίων αναψυχής πρόσθεσε ότι καταργείται η αναχρονιστική υποχρέωση τήρησης του Δελτίου Κίνησης των Πλοίων Αναψυχής και παρέχονται ρυθμίσεις που αφορούν τη διευκόλυνση της διαδικασίας απόπλου.

Πηγή:ΑΜΠΕ

About kymaeditor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

6 − 5 =