Απλοποίηση στις υπηρεσίες τελωνείων και μεταφορών οι προτεραιότητες του ΕΒΕΠ

Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στο πλαίσιο της οποίας είχαν προσκληθεί, προκειμένου να ενημερώσουν τις επιχειρήσεις-μέλη του Επιμελητηρίου  για τις τρέχουσες εξελίξεις στην Τελωνειακή Διοίκηση, η κα Ε. Γιαλούρη, Γεν. Διευθύντρια Τελωνείων και Ε.Φ.Κ. και την πορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος.

 

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, αφού τόνισε, πόσο σημαντική είναι για την επιβίωση και ανάπτυξη των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο, διεθνές εμπορικό γίγνεσθαι, η μείωση του χρόνου και του κόστους διεκπεραίωσης των τελωνειακών διαδικασιών, επεσήμανε ότι «η ενίσχυση του εξαγωγικού εμπορίου και η ικανοποίηση των απαιτήσεων των επιχειρήσεων για έγκαιρη, αξιόπιστη και φθηνότερη παράδοση των εμπορευμάτων τους, λαμβάνοντας υπόψη και το σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον, που δημιουργείται στον Πειραιά, καθώς εξελίσσεται από κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών μεταξύ Ανατολής και Δύσης σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, αποτελούν τεράστιες προκλήσεις για το Ε.Β.Ε.Π., το οποίο σε συνεργασία με τις Τελωνειακές Αρχές της Χώρας, αλλά και με όλους τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς, συνεχίζει να εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Β. Κορκίδης, είχε συνάντηση με τον κ. Α. Κενανίδη, Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος και τον κ. Π. Σκουλικίδη, Πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, στη διάρκεια της οποίας ανταλλάχτηκαν απόψεις σε θέματα του κλάδου, καθώς το Ε.Β.Ε.Π. «αντιμετωπίζει με αυξημένο ενδιαφέρον τις εξελίξεις στο χώρο των μεταφορών, λόγω και της ιδιαίτερης σημασίας τους στη ναυτιλία και εν γένει στην εθνική οικονομία».

Από την πλευρά της, η κα Ε. Γιαλούρη, υποστήριξε πως «με την έναρξη πλήρους λειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων ICISnet, τα τελωνεία μπήκαν στη δική τους ψηφιακή εποχή, η οποία θα επισφραγιστεί με την υλοποίηση του SINGLE WINDOW. Ήδη, όλες οι μέχρι τώρα δράσεις των τελωνείων κινούνται προς την κατεύθυνση ανάπτυξής του, στοχεύοντας σε τελωνειακές διαδικασίες χωρίς χαρτί και την ανάγκη παρουσίας του συναλλασσόμενου στο τελωνείο», ενώ τόνισε ότι θα υπάρχει ένας μόνιμος ανοικτός διάλογος με τους εκπροσώπους του πειραϊκού επιχειρηματικού κόσμου.

Στο πολύπλευρο έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., καθώς επίσης και στη στρατηγική συμφωνία της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας με την COSCO, αναφέρθηκε ο κ. Θ. Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: «στόχος μας είναι να προσφέρουμε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, με την ανάπτυξη και των κατάλληλων υποδομών, ώστε να επωφεληθεί τα μέγιστα η πειραϊκή οικονομία, αλλά και συνολικότερα η οικονομία μας, αφού ο Πειραιάς είναι ο συνδετικός κρίκος με την Κεντρική Ευρώπη. Αν και είναι δύσκολο να φτιάξεις γραμμή τρένου έξω από κάθε αποθήκη, ο Πειραιάς έχει όλες τις δυνατότητες να γίνει πιο ανταγωνιστικός».

Οι εύστοχες ερωτήσεις και πολλαπλές τοποθετήσεις των εκπροσώπων του πειραϊκού επιχειρηματικού κόσμου και κυριότερα οι σχετικές με τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν στα τελωνεία, την ενοποίησή τους, τις εγγυήσεις, τη διακίνηση των νωπών προϊόντων, την έλλειψη πληροφόρησης, το αφορολόγητο πετρέλαιο, τις άδειες επισκευής πλοίων, την εξυπηρέτηση των επιβατών της κρουαζιέρας, το ασαφές νομικό πλαίσιο και τα ’’Distressed Cargoes’’, καταδεικνύουν το έντονο ενδιαφέρον τους σε θέματα, τα οποία αφορούν στην καθημερινή συναλλακτική πρακτική τους.

About kymaeditor

Check Also

Τον «βασιλιά» των τυριών τους το μανούρι γιορτάζουν οι κάτοικοι της Βλάστης

Το αποτέλεσμα μιας επίπονης διαδικασίας, στη διάρκεια της οποίας ο κτηνοτρόφος χρειάζεται να παραμείνει επί …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *