Απρόσμενη τροπή στη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, από την ανάλυση των δεδομένων του μαύρου κουτιού από το πιλοτήριο προκύπτει ότι ο Γερμανός συγκυβερνήτης Andreas Lubitz, που ήταν μόνος του στο κόκπιτ την ώρα της συντριβής, πιθανότατα προκάλεσε σκόπιμα το δυστύχημα συμπαρασύροντας στον θάνατο άλλα 149 άτομα. Οι γαλλικές αρχές  δεν αποκλείουν προς το παρόν την εκδοχή της αυτοκτονίας.

Η λέξη «αυτοκτονία» είναι η λάθος λέξη για να περιγράψει κανείς πράξεις που οδήγησαν στον θάνατο τόσους ανθρώπους», είπε ο Μπρίς Ρόμπιν. «Δεν θα το έλεγα αυτοκτονία όταν ευθύνεσαι για περισσότερες από 100 ζωές».

Δίνοντας λεπτομερή αναφορά των δεδομένων ο εισαγγελέας περιέγραψε με βάση τις ηχογραφήσεις, την πορεία της πτήσης:

«Έχουμε την μεταγραφή των τελευταίων τριάντα λεπτών της πτήσεις στο ακέραιο» είπε. «Τα πρώτα είκοσι λεπτά οι συνομιλίες είναι φυσιολογικές, κάποιες στιγμές ακόμα και πρόσχαρες. Οι πιλότοι επικοινωνούν κανονικά. Δεν υπάρχει τίποτα που να πηγαίνει στραβά… Ακούμε τον πιλότο να προετοιμάζει την ενημέρωση για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ… οι απαντήσεις του συγκυβερνήτη είναι λακωνικές… Ακούμε τον πιλότο να ζητάει από τον συγκυβερνήτη να αναλάβει τον έλεγχο… Ακούγεται ο ήχος από ένα κάθισμα που τραβιέται προς τα πίσω και η πόρτα (του πιλοτηρίου) που κλείνει… Είναι λογικό να πιστεύουμε ότι ο πιλότος πήγε για κάποια φυσική του ανάγκη… Από εκείνη τη στιγμή και μετά ο συγκυβερνήτης έχει τον έλεγχο. Στην ηχογράφηση ακούγεται ο κυβερνήτης να φεύγει από το πιλοτήριο. Και τότε ο συγκυβερνήτης – μόνος στον έλεγχο του αεροσκάφους, χειρίζεται τα κουμπιά του λεγόμενου «συστήματος παρακολούθησης πτήσης» (flight monitoring system) και αρχίζει την κάθοδο.

Έγιναν πολλές προσπάθειες από τον κυβερνήτη, μέσω της ενδοσυνεννόησης, για να αποκτήσει πρόσβαση στο πιλοτήριο. Δεν είχε καμία απάντηση από τον συγκυβερνήτη. Χτύπησε την πόρτα ζητώντας να μπει. Καμία απάντηση από τον συγκυβερνήτη. Ακούγεται ανθρώπινη ανάσα από το πιλοτήριο μέχρι την ώρα της πρόσκρουσης, πράγμα που σημαίνει ότι ο συγκυβερνήτης ήταν ζωντανός .

Στη συνέχεια, ακούμε τις επαφές του πύργου ελέγχου Μασσαλίας, αρκετές φορές, αλλά καμία απάντηση από το συγκυβερνήτη».

«Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη συνέχεια του ζητούν να σημάνει τον κώδικα έκτακτης ανάγκης 7700- που δίνει προτεραιότητα στο αεροσκάφος έναντι των άλλων- αλλά δεν πήραν καμία απάντηση. Ο πύργος ελέγχου ζήτησε και από άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να έρθουν σε επαφή με το Airbus. Μετά ακούγεται να χτυπάει ο συναγερμός που ενημερώνει το πλήρωμα ότι το αεροσκάφος πλησιάζει επικίνδυνα στο έδαφος. Τότε ακούμε δυνατά χτυπήματα στην πόρτα, που είναι ενισχυμένη κατά τα διεθνή πρότυπα για την αποτροπή τρομοκρατικών επιθέσεων».

Η πιο πιθανή υπόθεση, λέει ο εισαγγελέας, είναι ότι σκόπιμα ο συγκυβερνήτης εμπόδισε την πρόσβαση του κυβερνήτη- που αναφέρεται μόνο με τα αρχικά του “Patrick S.” – στο πιλοτήριο και άρχισε την κάθοδο για κάποιο άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο, «σαν να έχει την επιθυμία να καταστρέψει το αεροπλάνο».

Οι επιβάτες μόνο τις τελευταίες στιγμές κατάλαβαν το συμβαίνει. Ακούγονται κραυγές λίγα λεπτά πριν την συντριβή είπε ο εισαγγελέας, επαναλαμβάνοντας πάλι και πάλι ότι από τη στιγμή που βγήκε ο κυβερνήτης από το πιλοτήριο, δεν ακούστηκε ούτε μια λέξη από τον συγκυβερνήτη, ήταν «απόλυτη η σιωπή». Ο θάνατος ολων πρέπει να είναι ακαριαίος, είπε ο εισαγγελέας, αφού το αεροπλάνο με την πρόσκρουση διαλύθηκε σε κομμάτια.

About kymaeditor

Check Also

20 νεκροί και πάνω από 450 τραυματίες στο νέο κύμα εκρήξεων σε συσκευές επικοινωνίας που χρησιμοποιούσαν μέλη της Χεζμπολά

Νέο κύμα εκρήξεων σε συσκευές του επικοινωνιακού εξοπλισμού της Χεζμπολά στοίχισε χθες Τετάρτη τη ζωή …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *