Απόφαση καταπέλτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου: «Κωλύεται το ιδιωτικό συμφωνητικό μεταξύ ΟΛΠ- Cosco»

“Καταπέλτης» είναι η απόφαση- σταθμός του Ζ’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (υπ’ αριθμό 191/2014), που κρίνει, απόλυτα εμπεριστατωμένα, ότι «κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου ιδιωτικού συμφωνητικού» ανάμεσα στον ΟΛΠ και στη ΣΕΠ ΑΕ. Την Δευτέρα συζητήθηκε η αίτηση αναστολής της απόφασης, που κατέθεσε η ΣΕΠ ΑΕ και κατά πληροφορίες δόθηκε προθεσμία ώστε να προσκομίσει τα στοιχεία της.

Στο μεταξύ προσδιορίστηκε για τις 2 Δεκεμβρίου να συζητηθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι προσφυγές της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ, του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, του Επαγγελματικού και του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά για να ακυρωθεί η προκήρυξη, που εξέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Στην απόλυτα εμπεριστατωμένη πολυσέλιδη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που κρίνει τον λεγόμενο «φιλικό διακανονισμό» υπογραμμίζονται τα εξής σημεία:

 

  • Με δεδομένο ότι η έκταση της προβλήτας ΙΙΙ με την κατασκευή των προτεινόμενων έργων θα αυξηθεί κατά 35% δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι πρόκειται για συμπληρωματικό έργο και να υλοποιηθεί με επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης.

Άλλωστε, όπως σημειώνεται, ο ΟΛΠ σε επιστολή του προς τις υπηρεσίες της ΕΕ δεν ανέφερε ότι το έργο είναι αναγκαίο για την αποκατάσταση της λειτουργικότητας των προβλητών, που διαχειρίζεται η κινέζικη εταιρεία αλλά το χαρακτήριζε ως ένα συμπληρωματικό έργο.

Με βάση τα παραπάνω σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της αρχής για ίση μεταχείριση και για να υπάρχει συμφωνία με το δίκαιο της ΕΕ θα πρέπει να γίνει νέα σύμβαση.

  • Αναγνωρίζεται ότι το εγχώριο εμπόρευμα έχει μειωθεί στο 35% του συνόλου του διακινούμενου φορτίου από 45- 55% και αυτό οφείλεται στην οικονομική κρίση, που μαστίζει την χώρα μας. Όμως, όπως σημειώνεται η αύξηση των χώρων δεν σημαίνει ότι θα έρθουν περισσότερα φορτία και γενικότερα αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να επέλθει με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.
  • Δεν είναι δεσμευτικό η επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ προς τα Δυτικά να γίνει από την Cosco.
  • Παρότι κατά την προσφορά της ΣΕΠ υπήρξε μια χρηματοοικονομική μελέτη έρχεται η εταιρεία μόλις στον πέμπτο χρόνο της υλοποίησής της και ζητάει αλλαγές στο τίμημα, χωρίς να παρουσιάζει κάποια τεκμηριωμένη μελέτη.
  • Όπως προκύπτει από έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ, με ημερομηνία 8/7 οι ελληνικές αρχές δεν έχουν στείλει το σχέδιο του ιδιωτικού συμφωνητικού, το οποίο- κατά την απόφαση- είναι πιθανό να εγείρει θέματα κρατικών ενισχύσεων

 

About kymaeditor

Check Also

Δύο νέες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού στην Πελοπόννησο, ανακοίνωσε ο ΥΝΑΝΠ Γ. Πλακιωτάκης

Στην Τρίπολη, μαζί με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, βρέθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *