Στην επιβάρυνση με υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα που έχουν άδεια κυκλοφορίας από το 2007 έως το 2010 φέρεται να προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών. Επιπλέον, στους στόχους του υπουργείου περιλαμβάνεται και η επανακυκλοφορία μερίδας των εκατοντάδων χιλιάδων Ι.Χ. που βρίσκονται σε ακινησία, καθώς οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταθέσει τις πινακίδες. Οι όποιες αλλαγές, βεβαίως, θα πρέπει να έχουν οριστικοποιηθεί το αργότερο έως τις 15 Νοεμβρίου, προκειμένου να ξεκινήσει η καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το έτος 2017.
Χθες, πάντως, οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών προκάλεσαν νέα αναστάτωση στην αγορά. Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Τρ. Αλεξιάδης υποστήριξε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μεταφέρει το βάρος των τελών κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς από τα παλιά αυτοκίνητα στα νεότερα. Ειδικότερα, ο Τρύφων Αλεξιάδης είπε: «Τα τέλη θα είναι ακόμα πιο δίκαια από ό,τι πέρυσι. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα για να πάρει ο κόσμος πίσω τις πινακίδες». Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Θα μεταφέρουμε βάρος φορολογικό από παλιά και φτηνά αυτοκίνητα σε νεότερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα. Γιατί δεν είναι λογικό κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο του 1995 να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ. Αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν».
Πηγές, πάντως, από την αγορά αυτοκινήτου με τις οποίες είχε επικοινωνία η «Κ» επισημαίνουν ότι με βάση την έως τώρα ενημέρωση που έχουν από το υπουργείο Οικονομικών οι αλλαγές εστιάζονται σε δύο κατηγορίες αυτοκινήτων:
• Σε αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από το 2007 έως το 2010. Σήμερα ο υπολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας που επιβαρύνουν τα αυτοκίνητα αυτών των ετών γίνεται με βάση τον κυβισμό τους. Το υπουργείο προτίθεται να γίνεται ο υπολογισμός με βάση τις εκπομπές ρύπων, όπως ισχύει για τα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας από το 2011 και έπειτα. Η επιβάρυνση υπολογίζεται ότι θα είναι της τάξεως των 20-30 ευρώ και αφορά περί το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα. Επομένως, το υπουργείο Οικονομικών προσδοκά πρόσθετα έσοδα 20-30 εκατ. ευρώ.
• Μείωση των τελών κυκλοφορίας σε κάποιες κατηγορίες παλαιών αυτοκινήτων, προκειμένου να μη βρίσκονται στην ακινησία. Με βάση τις εκτιμήσεις της αγοράς σήμερα είναι σε ακινησία περί τις 600.000 αυτοκίνητα και εάν υπάρξει κάποια μείωση των τελών αναμένεται να τεθούν ξανά στην κυκλοφορία περίπου 100.000 από αυτά, κάτι που μπορεί να αποφέρει έσοδα 3 εκατ. ευρώ. Επίσημη θέση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) παραμένει σε κάθε περίπτωση ότι η πολιτεία δεν πρέπει να φαίνεται ότι δίνει κίνητρα για την κυκλοφορία παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Πηγή: Τα Νέα