Γιάννης Μώραλης : Υποσχέσεις για υποδομές.

Στην αναμονή νέων επενδύσεων που θα «πιάνουν λιμάνι» και θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας και ανάπτυξη βρίσκεται η δημοτική Αρχή Πειραιά εν όψει και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης. Για τις σχετικές πληροφορίες που κυκλοφορούν στο μεγάλο λιμάνι μίλησε στο «Βήμα» ο δήμαρχος της πόλης κ. Γιάννης Μώραλης ο οποίος είπε επίσης ότι εντός του 2016 αναμένονται να ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης στο Μικρολίμανο. Οπως είπε χαρακτηριστικά, ο Πειραιάς έχει ανάγκη από υποδομές που θα κρατήσουν τους επισκέπτες στην πόλη.

Εμπνευση από Νέα Υόρκη

«Δουλεύουμε για την αξιοποίηση των ανενεργών γραμμών του Αγίου Διονυσίου σε ένα γραμμικό πάρκο μήκους 1,7 χλμ., εμπνεόμενοι από το παράδειγμα του high line στη Νέα Υόρκη» αναφέρει ο κ. Μώραλης. «Είναι προφανές ότι αυτά δεν μπορούν να γίνουν μέσα στο 2016, αλλά αποτελούν μέρος των δεσμεύσεων για τα υπόλοιπα τριάμισι χρόνια της θητείας μας». Το high line είναι ένα πάρκο που διαμορφώθηκε στον χώρο όπου υπήρχαν παλαιότερα υπερυψωμένες γραμμές του μετρό στην αμερικανική μεγαλούπολη και πλέον χρησιμοποιείται για περιπάτους, εκθέσεις, χάπενινγκ κ.λπ.

Πάντως ξένοι τουρίστες μιλώντας στο «Βήμα» ανέφεραν χαρακτηριστικά πως έχουν την αίσθηση ότι ο Πειραιάς είναι το λιμάνι της Αθήνας και δεν γνωρίζουν ξεκινώντας από τις χώρες τους τι τους προσφέρει η πόλη για να μείνουν εκεί και να επισκεφτούν τυχόν μουσεία ή άλλα αξιοθέατα.

Οπως λένε, ενημερώνονται για τον Πειραιά μέσα από κάποια φυλλάδια που υπάρχουν στους χώρους εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, ωστόσο η πλειοψηφία επιλέγει συνήθως να πάει με λεωφορεία, είτε τουριστικά είτε ανοικτού τύπου, προς το κέντρο της Αθήνας και να μείνει ο Πειραιάς στη μνήμη τους μέσα από τις φωτογραφίες που έχουν τραβήξει κατά τη διαδρομή.

«Να βρουν μιμητές επενδυτικές πρωτοβουλίες»

Μιλώντας για νέες επενδύσεις ο κ. Μώραλης σημείωσε: «Ο Πειραιάς έχει ανάγκη από υποδομές που θα κρατήσουν τους επισκέπτες στην πόλη ώστε να σταματήσει να αποτελεί ένα πέρασμα διερχόμενων τουριστών και να γίνει κάποια στιγμή home port. Είναι γνωστή η υστέρηση σε σύγχρονα ξενοδοχειακά καταλύματα, ιδιαίτερα για τουρίστες υψηλών εισοδημάτων. Ως δημοτική Αρχή προσπαθούμε, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, να συμβάλουμε στη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος ώστε να έρθουν νέες επενδύσεις. Χρειάζονται επενδύσεις, όπως εκείνη της πειραιώτικης οικογένειας Μεταξά, που πρόκειται να μετατρέψει το κτίριο της οδού Αριστείδου σε πολυτελές ξενοδοχείο».

Οπως λέει, «το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει ήδη από τον Νοέμβριο του περασμένου έτους την υλοποίηση έργων ανακατασκευής και εξοπλισμού του κτιρίου, ενώ έχει υποβληθεί στην Εθνική Τράπεζα αίτηση δανειοδότησης από τους πόρους του Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος Jessica. Αυτές οι επενδυτικές πρωτοβουλίες πρέπει να βρουν μιμητές, όχι μόνο διότι θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης, αλλά επειδή δημιουργούν νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας και αναζωογονούν το αστικό περιβάλλον του κέντρου του Πειραιά».

Τα σχέδια για το Μικρολίμανο
Στην ερώτηση αν θα αλλάξει πρόσωπο το 2016 το Μικρολίμανο και σε ποια φάση βρίσκονται τα σχέδια ανάπλασης της περιοχής ο κ. Μώραλης απάντησε ότι «το Μικρολίμανο μαζί με την Ακτή Δηλαβέρη και το πάρκο του ΣΕΦ συνθέτουν ένα ευρύτερο αστικό υποσύνολο που έχει όλες τις προδιαγραφές να αποτελέσει διεθνή υπερτοπικό πόλο τουριστικής και οικονομικής ανάπτυξης. Για να μπορέσει όμως αυτή η περιοχή και ειδικότερα το Μικρολίμανο να ξεφύγει από χρόνιες παθογένειες συνεπεία της άναρχης, αυθαίρετης και χωρίς σχεδιασμό εκμετάλλευσης του αιγιαλού, απαιτούνται σημαντικές παρεμβάσεις, πολεοδομικού, αρχιτεκτονικού, τεχνικού, λειτουργικού και αισθητικού χαρακτήρα».

Για την Ακτή Κουμουνδούρου συμπλήρωσε ότι «θέλουμε να γίνει μια ασφαλής, ποιοτική, ελκυστική διαδρομή ήπιας κινητικότητας για πεζούς και ποδήλατα, με πράσινους χώρους και επαρκή, ενεργειακής αποδοτικότητας φωτισμό, με οργανωμένους χώρους στάθμευσης και τακτοποιημένους κοινόχρηστους χώρος που θα πολλαπλασιάσουν τη δυναμική της υφιστάμενης και μελλοντικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Αυτές οι παρεμβάσεις προϋποθέτουν τον επανακαθορισμό και την αλλαγή χάραξης της γραμμής αιγιαλού και παραλίας στην παραλιακή ζώνη της Ακτής Κουμουνδούρου που έχει αιτηθεί η δημοτική αρχή και αναμένει τη σχετική απόφαση έγκρισης. Ελπίζουμε ότι μέσα στο 2016 θα ξεκινήσουν τα έργα».

Σχέδιο για παρεμβάσεις και σε άλλες περιοχές

Για άλλες περιοχές του Πειραιά όπου αναμένονται παρεμβάσεις εντός του 2016 ο δήμαρχος της πόλης υπογράμμισε: «Ο δήμος διαθέτει έναν συνολικό σχεδιασμό για την αστική ανάπτυξη και αναζωογόνηση του Πειραιά αναδεικνύοντας δύο ενότητες παρέμβασης που περιλαμβάνουν και τα πέντε δημοτικά διαμερίσματα. Απώτερος σκοπός μας, κάτοικοι, εργαζόμενοι, επισκέπτες να βιώνουν, να απολαμβάνουν το προνομιακό πειραιώτικο παράλιο τοπίο και τη θάλασσά του».

Ειδικότερα ο κ. Μώραλης εξηγεί ότι «εστιάζουμε σε παρεμβάσεις οριζόντιας εφαρμογής, όπως οι χώροι πρασίνου, ο επαρκής οδοφωτισμός και η ενεργειακή αποδοτικότητα. Δίνεται έμφαση στη δημιουργία ζωτικού χώρου περιπατητικών και ποδηλατικών διαδρομών και στη δημιουργία τοπικών αστικών οάσεων μέσω αναπλάσεων και πεζοδρομήσεων σε πλατείες και κεντρικούς δρόμους».

Σημείωσε ότι σκοπός της δημοτικής αρχής είναι «να γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις που θα ενώσουν οργανικά και λειτουργικά τις γειτονιές, μέχρι σήμερα αποκομμένες μεταξύ τους και με το κέντρο της πόλης. Εκμεταλλευόμενοι την επέκταση του δικτύου μετρό και τραμ στον Πειραιά, αναδεικνύουμε και εντάσσουμε στον σχεδιασμό μας διαδρομές που ενώνουν το εμπορικό κέντρο, το Κονώνειο τείχος, το αρχαιολογικό μουσείο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά».

Σημαντικές οι επενδύσεις ως συνέπεια της ιδιωτικοποίησης

Πόσο επηρεάζει τα σχέδια ανάπτυξης του Πειραιά η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού ήταν η επόμενη ερώτηση προς τον κ. Μώραλη. «Δίχως αμφιβολία, οι επενδύσεις που αναμένονται στο λιμάνι του Πειραιά ως συνέπεια της ιδιωτικοποίησής του, ανεξαρτήτως του πώς τοποθετείται κανείς σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και την τελική έκβαση που είχε, θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην πόλη» σημείωσε ο δήμαρχος.

«Είναι προφανές», όπως είπε, «ότι η ανάπτυξη των ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών θα προσελκύσουν στον Πειραιά και στις όμορες περιοχές σημαίνουσες, σε παγκόσμια κλίμακα, επιχειρήσεις του κλάδου της ναυτιλίας. Όπως είναι επίσης δεδομένο ότι τα περίπου 140 εκατ. ευρώ που θα επενδυθούν ειδικά για την ανάπτυξη υπηρεσιών κρουαζιέρας θα συμβάλουν καθοριστικά ώστε ο Πειραιάς να ενταχθεί στον σχεδιασμό της σχετικής παγκόσμιας αγοράς και να καταστεί σημαντικό λιμάνι αφετηρίας για την περιοχή της Μεσογείου».

«Ο Πειραιάς θα πρέπει βέβαια ως τότε να είναι σε θέση κατ’ αρχάς να προσελκύσει και κατά δεύτερον να συγκρατήσει τον τουρισμό κρουαζιέρας» είπε καταλήγοντας ο κ. Μώραλης. «Στη στρατηγική αστικής ανάπτυξης του δήμου η κρουαζιέρα κατέχει καίρια θέση, καθώς προσπαθούμε αφενός να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις εκείνες ώστε να οδηγείται εύκολα ο επισκέπτης στα αξιοθέατα της πόλης, αφετέρου να προσελκύσουμε το οικοσύστημα της αγοράς της κρουαζιέρας να εγκατασταθεί στο λιμάνι».
Πηγή: Βήμα

Η τοποθετήσεις του δημάρχου Πειραιά μάλλον μοιάζουν με προεκλογικό λογύδριο με σχέδια και υποσχέσεις. Η παρούσα δημοτική αρχή έχει συμπληρώσει δεκαοκτώ μήνες διοίκησης της πόλης και δυστυχώς οι παρεμβάσεις είναι σε αναμονή!

About kymaeditor

Check Also

Πειραιάς: Κλειστή η οδός Κέκροπος

Κλειστή η οδός  Κέκροπος στην Αγορά του Πειραιά –  από Γούναρη έως Αλιπέδου – λόγω …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *