Πέντε εταιρείες- κολοσσοί στον χώρο των πλοίων ξηρού φορτίου (bulk carriers) ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν την κρίση στο χώρο της ναυλαγοράς.
Η κίνηση- ματ ανακοινώθηκε από την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Star Bulk Carriers Corp, που δημιουργήθηκε από τον κ. Πέτρο Παππά αλλά της οποίας πλέον το 60% των μετοχών ελέγχεται από το επενδυτικό fund Qaktree.
Οι πέντε εταιρείες που συμμετέχουν είναι οι:
• Star Bulk Carriers Corp. Δημιουργήθηκε από τον κ. Πέτρο Παππά, ο οποίος διατηρεί την θέση του διευθύνοντος συμβούλου αν και όπως έχει ανακοινωθεί περίπου το 61% των μετοχών της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας έχει αγοραστεί από το επενδυτικό fund Oaktree Investors
Η εταιρεία μετά και από τις εξαγορές, που έχει κάνει διαχειρίζεται ένα στόλο από 64 φορτηγά πλοία ενώ άλλα 34 βρίσκονται υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Κίνας και αναμένεται να αρχίσουν να παραδίδονται στην διάρκεια του 2015.
• Golden Union Shipping Co S.A . Η εταιρεία είναι συμφερόντων του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη. Διαχειρίζεται ένα στόλο από 19 φορτηγά πλοία μεταφοράς φορτίου χύδην ενώ εκκρεμούν παραγγελίες της κυρίως σε ναυπηγεία της Κίνας.
• C TRANSPORT MARITIME S.A.M. (CTM). Ιδρύθηκε το 2004 με έδρα στο Μονακό από τον κ. Πέτρο Λιβανό, που ελέγχει την Gaslog και τον Ιταλό, από τη Γένοβα, Giuseppe «Ninetto» Menada Valenzano. Η εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο από 90 φορτηγά πλοία, μεγέθους Supramax και Capesize ενώ στα γραφεία της εργάζονται 68 άτομα.
• Bocimar International NV Provides. Η εταιρεία είναι βελγικών συμφερόντων, έχει έδρα στην Αμβέρσα και ιδρύθηκε το 1895. Σήμερα διαχειρίζεται 44 bulk carriers και έχει τρία υπό κατασκευή.
• Golden Ocean Group. Είναι νορβηγικών συμφερόντων και ελέγχεται από το νορβηγό δισεκατομμυριούχο John Fredriksen. Η εταιρεία ελέγχει ένα στόλο από 60 φορτηγά πλοία ενώ έχει και 6 υπό ναυπήγηση.
Οι 5 εταιρείες δημιούργησαν μια νέα κοινοπρακτική εταιρεία, την Capesize Chartering Ltd στοχεύοντας μέσα από αυτή την εταιρεία να συντονιστούν οι υπηρεσίες ναύλωσης όλων των μερών, ώστε να παρέχονται ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές για την εξυπηρέτηση των πελατών τους, με εξοικονόμηση του χρόνου παράδοσης των φορτίων.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα φορτηγά πλοία μεγέθους Capesize, τα οποία συνήθως έχουν μεταφορική ικανότητα άνω των 151.000 τόνων (σ.σ. είναι τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία, πολύ μεγάλα για να περάσουν από την Διώρυγα του Σουέζ- από εκεί περνούν τα Suezmax- ή την Διώρυγα του Παναμά- Panamax- και μπορούν να περνούν από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Κέρατο διαπλέοντας τους ωκεανούς).
Με την «Συμμαχία των 5» οι συμμετέχοντας σκοπεύουν να μειώσουν τις απώλειες από την πτώση των ναύλων με τη μείωση του κόστους, δεδομένου ότι μπορούν να προσφέρουν ένα πλοίο για ναύλωση το οποίο είναι πιο κοντά στο σημείο φόρτωσης. Αυτό θα μειώσει δρομολόγια των πλοίων και τα έξοδα λειτουργίας, ιδίως όσον αφορά τις αποθήκες.