Η ελληνική ναυτιλία διατήρησε και το 2014 τον ηγετικό και πρωταγωνιστικό της ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, επενδύοντας περισσότερα από 13,5 δισ. δολ. σε αγορές πλοίων και νέες ναυπηγήσεις.
Παράλληλα συνεισέφερε στην ελληνική οικονομία συνάλλαγμα ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Αξίζει ωστόσο να υπογραμμιστεί ότι στη δεκαετία 2004-2013 το συνάλλαγμα που εισέφερε η ελληνική ναυτιλία στην εθνική οικονομία ξεπέρασε τα 146,1 δισ. ευρώ και ισοδυναμεί με περισσότερα από επτά προγράμματα ΕΣΠΑ.
Υπολογίζεται ότι άμεσα και έμμεσα η ελληνόκτητη ναυτιλία συνεισφέρει στην απασχόληση με 250.000 θέσεις εργασίας.Σύμφωνα ωστόσο με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, το μέγεθος αυτό μπορεί να διπλασιαστεί υπό προϋποθέσεις.
Σε ετήσια βάση ο δανεισμός της παγκόσμιας ναυτιλίας φθάνει τα 450 δισ. δολ. ενώ σημαντικό μέρος αυτής, περί τα 60 δισ. δολ., αφορά την ελληνόκτητη ναυτιλία. Τα τελευταία χρόνια σημαντικός στη χρηματοδότηση των ναυτιλιακών εταιρειών είναι ο ρόλος των χρηματιστηρίων, αλλά και των επενδυτικών funds.
Η γεωστρατηγική θέση της χώρας μας δίνει στη ναυτιλία κεντρικό ρόλο στο διαμετακομιστικό και ναυτιλιακό χάρτη της Μεσογείου ενώ σοβαρές προκλήσεις είναι τα καύσιμα νέου τύπου και το υγροποιημένο φυσικό αέριο.