«Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί έναν κλάδο-κλειδί για την εθνική οικονομία, συνεισφέροντας σε ετήσια βάση 13,4 δισ. ευρώ. Η άμεση συνεισφορά του βασικού ναυτιλιακού κλάδου, όπως έχει ξαναειπωθεί από την έρευνα της Boston Consulting, υπολογίζεται στα περίπου 7,6 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε 3,5% του ελληνικού ΑΕΠ. Από αυτά η ποντοπόρος ναυτιλία έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά, προσφέροντας 6,5 δισ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος συνεισφέρει έμμεσα, μέσω των υποστηρικτικών υπηρεσιών της ναυτιλίας, 2,3 δισ. ευρώ, ενώ 3,4 δισ. ευρώ είναι τα υπολογιζόμενα επαγωγικά οφέλη». Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας σε εκδήλωση του περιοδικού «Οικονομική Επιθεώρηση» με θέμα «Ελληνική ναυτιλία: χθες – σήμερα – αύριο».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε, επίσης, στην οικονομική κατάσταση της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι με τις θυσίες του ελληνικού λαού «η εικόνα της ελληνικής οικονομίας αργά αλλά σταθερά αλλάζει προς το καλύτερο». «Για πρώτη φορά», συνέχισε, «ύστερα από πολλά χρόνια, ακούγονται και γράφονται τόσο θετικές διαπιστώσεις για την προσπάθεια του ελληνικού λαού και της ελληνικής κυβέρνησης για την ανόρθωση της οικονομίας. Μετά από τέσσερα χρόνια δημοσιονομικής εξυγίανσης και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η ελληνική οικονομία έχει αρχίσει να δείχνει τα πρώτα ενθαρρυντικά σημάδια ισορροπίας και ανάκαμψης».
Ο υπουργός Ναυτιλίας αναφέρθηκε ακόμη στο νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό και τις ευκαιρίες που δημιουργεί για ανάπτυξη στον τομέα αυτό.
Για την ελληνική Προεδρία στην Ε.Ε. σημείωσε: «Είπαμε ξεκάθαρα σε όλους τους τόνους ότι περιφερειακές πολιτικές και λογικές υπερφορολόγησης, που πηγάζουν από γραφειοκρατικές αντιλήψεις των Βρυξελλών και ανταγωνιστριών χωρών, βλάπτουν τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και στρέφουν τα κεφάλαια σε χώρες της Ασίας.
Διότι η Ευρώπη δεν πρέπει να διώχνει τη Ναυτιλία. Θα χάσουν όλοι πολίτες της Ευρώπης από μία διαρκώς αναπτυσσόμενη οικονομία που μπορεί να αποτελέσει όχημα ανάπτυξης για το μέλλον».
«Παράλληλα, στοχεύσαμε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής στρατηγικής για τη “Γαλάζια Ανάπτυξη” και των επαγγελμάτων της θάλασσας, καθώς και σε μέτρα και πολιτικές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών λιμένων, τη διευκόλυνση της ναυτιλιακής κίνησης στοχεύοντας στην ενίσχυση εν γένει της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας», επισήμανε καταληκτικά ο κ. Βαρβιτσιώτης.