Αυστηρό έλεγχο προβλέπει το Υπουργείο Ναυτιλίας στο αίτημα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για μειωμένη οργανική σύνθεση στα πληρώματα, δηλαδή τη ναυτολόγηση λιγότερων ναυτικών. το συγκεκριμένο μέτρο είχε ληφθεί προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικά τα υπό ελληνική σημαία πλοία στις γραμμές της Αδριατικής απέναντι στα υπό ιταλική σημαία.Όμως όπως επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε χθες,η εξαίρεση έγινε κανόνας με αποτέλεσμα να προκύπτουν θέματα ασφάλειας.
«Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει πρόβλημα να μπει σε τάξη το νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει κατ’ εξαίρεση μείωση συνθέσεων σε υπό ελληνική σημαία πλοία της ακτοπλοΐας. Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που μία εταιρεία καταθέτει αίτηση για μειωμένη σύνθεση πληρώματος. Το προβλέπει ως εξαίρεση», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Σε μεγάλο βαθμό η εξαίρεση έχει μεταβληθεί σε κανόνα. Σε κάθε περίπτωση θα εξορθολογήσουμε το πλαίσιο αυτό. Για τις τρέχουσες αιτήσεις για μειωμένη σύνθεση θα δώσουμε παράταση ενός μηνός στις εταιρείες και θα ζητήσουμε πλήρη αιτιολόγηση. Πρόκειται για λόγους ασφάλειας των πλοίων και αυτό είναι το βασικό κριτήριο. Οι συνθέσεις να ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις απαιτήσεις ασφάλειας»