Πλαίσιο τεσσάρων κανόνων για την ανάπτυξη των λιμανιών παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, σε ομιλία του στο 12ο Συνέδριο των Ευρωπαϊκών Λιμανιών (ESPO).
Ως πρώτο κανόνα, ο Θ. Δρίτσας ανέφερε τη σημασία που έχουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια. Όπως επεσήμανε ο κ. Δρίτσας, οι εργαζόμενοι είναι βασικοί παράγοντες, με την εργασία τους να έχει υποτιμηθεί. «Στην Ευρώπη, το ευρωπαϊκό κεκτημένο εξακολουθεί να κυριαρχεί – πρέπει να προστατευθεί. Είναι μία αναπτυξιακή παράμετρος και έτσι πρέπει να τη δούμε», πρόσθεσε.
Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στην κατοχύρωση ενός ρυθμιστικού πλαισίου για το περιβάλλον. «Η Ε.Ε. σε αυτό το θέμα είναι λίγο πιο μπροστά, από ό,τι άλλες περιοχές του πλανήτη – δεν συμβαίνει παντού το ίδιο. Να το πάρουμε υπόψη μας και να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες», υπογράμμισε.
Ως τρίτο κανόνα, ο Θ. Δρίτσας ανέφερε τη σχέση λιμανιού – πόλης, τονίζοντας ότι στην Ελλάδα ο το λιμάνι είναι συνδεδεμένο με τις πόλεις. «Αυτό δεν είναι μόνο ελληνική εξαίρεση, αλλά και ευρωπαϊκή πρακτική. Οφείλουμε να δούμε την αρμονία ανάμεσα στην ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης», συμπλήρωσε.
Πριν ξεκινήσει την ομιλία του ο Θ. Δρίτσας, μέλη της ΟΜΥΛΕ και της ‘Ενωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ πραγματοποίησαν συμβολική παρέμβαση για λίγα λεπτά, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά.
Οι συνδικαλιστές μπήκαν μπροστά από το βήμα, κρατώντας ένα πανό που έγραφε στα αγγλικά «στοπ στην ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς».