Κλιμακώνεται ο πόλεμος Γκριμάλντι-Πειραιώς για την HSW.

Ενα χρόνο μετά την έναρξη της επιθετικής προσπάθειας εξαγοράς της Hellenic Seaways (HSW) από τον ιταλικό όμιλο Γκριμάλντι και λίγες μέρες πριν από την υποβολή ενδεικτικών οικονομικών προσφορών για το 40,4% που κατέχει η Πειραιώς στην ακτοπλοϊκή, ο Ιταλός επιχειρηματίας κλιμακώνει την πίεση προς κάθε κατεύθυνση. Κάτοχος ήδη του 48,5% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW, θα υποβάλει προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό της τράπεζας την ερχόμενη Παρασκευή, οπότε και έχει προγραμματιστεί η σχετική προθεσμία.

Παράλληλα, όμως, όπως δήλωσε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι στην «Κ» στο περιθώριο ναυτιλιακού συνεδρίου που έγινε στην Αθήνα, εξετάζει το ενδεχόμενο να στραφεί και νομικά εναντίον της διοίκησης της HSW, διότι όπως ισχυρίζεται «δεν μπορεί ο μεγαλύτερος μέτοχος να μην εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο και αυτό να λαμβάνει αποφάσεις που επηρεάζουν την περιουσία της εταιρείας όπως συνέβη με την πώληση πλοίων και ειδικά του High-Speed 6 για την οποία δεν ξέραμε τίποτα. Ξέρω ναυτιλιακές από τη Γερμανία και τη Μάλτα που ζήτησαν πληροφορίες και δεν πήραν απάντηση. Θα μπορούσαν να πουληθούν πέντε εκατομμύρια δολάρια παραπάνω. Θα ενδιαφερόμασταν και εμείς αλλά και άλλοι. Υπάρχουν ευθύνες και θα τις αναζητήσουμε».

H πλευρά του management της HSW εντάσσει τις κατηγορίες αυτές στο πλαίσιο της προσπάθειας του ομίλου Γκριμάλντι να δημιουργήσει εντυπώσεις και διαψεύδει κάθε υπόνοια περί διαφυγόντων κερδών. Το ίδιο απαντά και για τις δηλώσεις περί αυξήσεως κεφαλαίου, αφού όπως εξηγούν κύκλοι της, η κερδοφορία της HSW θα καλύψει την όποια σχέση ιδίων με μετοχικό κεφάλαιο απαιτείται. Ομως, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι επιμένει: «Η αύξηση κεφαλαίου είναι αναγκαίο να γίνει, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά. Δεν θέλουν να φέρουμε λεφτά που θα είναι επιπλέον εξασφάλιση για την τράπεζα και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;». Σε ερώτηση της «Κ» για το κατά πόσον είναι ικανοποιημένος τώρα που προχωρά ο διαγωνισμός της Πειραιώς για τη διάθεση του ποσοστού της απαντάει αρνητικά: «Οχι, δεν είμαι. Θα έπρεπε οι διαδικασίες να κινούνται πιο γρήγορα».

Ο ίδιος απέρριψε ως ανακριβείς τις κατηγορίες περί αφελληνισμού των ελληνικών ακτοπλοϊκών που έχει αποκτήσει, τονίζοντας πως οι Μινωικές Γραμμές (στις οποίες ελέγχει το 95% των μετοχών) παραμένουν 100% ελληνική εταιρεία με Ελληνες εργαζομένους. Είπε επίσης πως όχι μόνον θα συνεχίσουν να είναι επανδρωμένα σε ποσοστό 60% με Ελληνες ναυτικούς τα δύο καράβια ιταλικής σημαίας που οι Μινωικές είχαν ναυλωμένα από την Grimaldi Lines στην Αδριατική και επέστρεψαν τώρα στη μητρική αλλά και άλλα δύο καράβια του ιταλικού ομίλου έχουν περισσότερο από το μισό πλήρωμα ελληνικό.
Πηγή: Καθημερινή

About kymaeditor

Check Also

Από σήμερα τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας – Ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές

Σε εφαρμογή τίθενται από σήμερα τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, και, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *