Στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Κομισιόν «Συνδέοντας την Ευρώπη», το γνωστό CEF (Connecting Europe Facility)εντάχθηκαν εννέα προτάσεις ελληνικού ενδιαφέροντος, με σημαντικότερα τα σιδηροδρομικά έργα Τιθορέα – Δομοκός και Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, και εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, περνά στο CEF η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, συμπεριλαμβανομένου του GSM-R, με ηλεκτροκίνηση Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, μήκους 106 χλμ.
Οι επιλέξιμες δαπάνες του έργου ανέρχονται σε 444 εκατ. ευρώ και η χρηματοδοτική συνδρομή του προγράμματος ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ. Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός του βασικού άξονα της χώρας και καθίσταται παρελθόν η παλιά μονή γραμμή του 1904 που ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα.
Παράλληλα, πέρασε στο CEF το έργο Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος που εκτελείται στο πλαίσιο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Πάτρας. Οι επιλέξιμες δαπάνες προσεγγίζουν τα 300 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων συγχρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα τα 212 εκατ. ευρώ. Μαζί με τις υπόλοιπες εργολαβίες της βόρειας Πελοποννήσου και με την ωρίμαση της σύνδεσης Ρίο – Πάτρα, η νέα γραμμή θα αντικαταστήσει την παλιά μετρική γραμμή που κατασκευάστηκε επί του Χαριλάου Τρικούπη.
Στο CEF, αντί του ΕΣΠΑ πέρασαν επίσης οι μελέτες: Για την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (1 εκατ. ευρώ – συγχρηματοδότηση 0,5 εκατ. ευρώ),για τη νέα γραμμή Τοξότες Ξάνθης – Νέα Καρβάλη και τη σύνδεση με τον εμπορευματικό λιμένα της Καβάλας (2 εκατ. ευρώ – συγχρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ), μήκους 31,8 χλμ.,για τη δημιουργία νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη (προϋπολογισμού 3,8 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση 1,9 εκατ. ευρώ), με τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, δηλαδή του ανατολικού κλάδου της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Πρακτικά, ανοίγει ο δρόμος για τις πρώτες προμελέτες, καθώς το έργο είναι παντελώς ανώριμο, αλλά θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμο στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων.
Επίσης, εγκρίθηκαν πολυεθνικά πρότζεκτ για τα διευρωπαϊκά δίκτυα, στα οποία συμμετέχει η Ελλάδα, όπως: Το Poseidon Med II, με επικεφαλής τη ΔΕΠΑ, προϋπολογισμού 53 εκατ. ευρώ (συγχρηματοδότηση 26 εκατ. ευρώ) που θα χρηματοδοτήσει μελέτες για την υιοθέτηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο και την ανάδειξη της Ελλάδας ως κόμβου για την αποθήκευση και διανομή LNG. Αιχμή του δόρατος του προγράμματος θα είναι η Ρεβυθούσα.
Παράλληλα όμως υπάρχουν προτάσεις που δεν πέρασαν στο CEF όπως οι μελέτες για την αναβάθμιση της γραμμή ΣΚΑ – Οινόη και την κατασκευή υπόγειας διάβασης στον σταθμό Αλιάρτου (προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, με προτεινόμενη συγχρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ), η γ’ φάση των μελετών για την κατασκευή για της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα (προϋπολογισμού 16 εκατ. ευρώ με προτεινόμενη συγχρηματοδότηση 8 εκατ. ευρώ). Η γραμμή σχεδιάζεται για ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με αμφίδρομη σηματοδότηση και οι μελέτες του προαστιακού Κορωπί – Λαύριο (προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ), οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν, σύμφωνα με πληροφορίες, από το νέο ΕΣΠΑ.