Μία σημαντική πρωτιά σημειώθηκε για την Ελληνική Ναυτιλία με αύξηση κατά 8%, του μεγέθους του ελεγχόμενου από Έλληνες εμπορικού στόλου με όγκο που φθάνει τα 314,5 εκατομμύρια dwt.
Για το ετήσιο διάστημα που συμπληρώθηκε στις 10 Μαρτίου, υπό ελληνικά συμφέροντα ελέγχονταν 14.057 πλοία όλων των τύπων άνω των 1.000 gt, μια αύξηση της τάξης των 156 πλοίων από το 2014. Σε αυτά περιλαμβάνονται 374 πλοία 38 εκατ. dwt που βρίσκονται υπό παραγγελία.
Μετά από εντολή της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee-GSCC), οι ετήσιες στατιστικές της LLOYD’S Register-Fairplay έδειξε ότι με την εξαίρεση των τάνκερ μεταφοράς χημικών και παραγώγων προϊόντων (chemical and products tankers) και των επιβατηγών πλοίων όλοι οι άλλοι κύριοι τύποι των πλοίων αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο παγκόσμιο στόλο.
Η μεγαλύτερη αύξηση όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων ήρθε στο μεταλευματοφόρα/πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (ore/bulk carriers), όπου προστέθηκαν 104 πλοία των 9,7 εκατομμύριων dwt, παρά την άσχημη κατάσταση της ναυλαγοράς ξηρού χύδην.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν αυτή τη στιγμή 1.856 φορτηγά πλοία με τα 148 εξ αυτών να είναι υπό παραγγελία.
Ενώ η αύξηση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων ήταν μικρότερη, στα 77 πλοία, η χωρητικότητα έφθασε πάνω από 13,6 εκατομμύρια dwt σε ένα κλάδο που στην παρούσα φάση παρουσιάζει σημαντικές επιδόσεις.
Ο συνολικός αριθμός των δεξαμενόπλοιων που ελέγχονται σήμερα από ελληνικές εταιρείες ανέρχεται σε 709, εκ των οποίων τα 80 είναι υπό παραγγελία.Τα πλοία μεταφοράς χημικών και παραγώγων προϊόντων μειώθηκαν κατά 28 πλοία και 1,6 εκατομμύρια dwt.Τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, ένας αναπτυσσόμενος τομέας υπό ελληνική κυριότητα, αυξήθηκαν κατά 13 μονάδες σε 196, εκ των οποίων τα 68 είναι υπό παραγγελία.Τα κοντέινερσιπ που τα τελευταία χρόνια είχε επιδείξει μια τόνωση των πωλήσεων δεν είχαν τόσο δραστικές αλλαγές φέτος, με μια αύξηση μόλις οκτώ πλοίων, και τον συνολικό στόλο ελεγχόμενο από Έλληνες στα 347 πλοία, εκ των οποίων τα 39 είναι υπό παραγγελία.
Πάνω από το 25% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου ελληνικών συμφερόντων, σημειώνει η GSCC βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.
Τα μεγαλύτερα κέρδη σημειώθηκαν από τις Νήσους Μάρσαλ, που απέκτησαν 55 πλοία 7,2 εκάτ. dwt και τη Λιβερία με 61 πλοία και χωρητικότητα λίγο κάτω των 5 εκάτ. dwt.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελεγχόμενου από Έλληνες στόλου από την άποψη των πλοίων αυξήθηκε οριακά στα 10 έτη, αλλά παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι 2,5 χρόνια κάτω από το μέσο όρο ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι Έλληνες ιδιοκτήτες ελέγχουν πλέον το 15,9% του παγκόσμιου στόλου όσον αφορά την χωρητικότητα.
Στον τομέα των τάνκερ κατέχουν ένα σημαντικό μερίδιο της τάξης του 26,6%, έναντι 24% πέρυσι, ενώ το μερίδιό τους επί του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ανέρχεται σε 16,9%, σημειώνοντας μια μικρή αύξηση από το περσινό 16,4%.