Πρωτιά του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου και το 2016.

Το 8% της αξίας του μέσα σε ένα χρόνο έχασε ο παγκόσμιος στόλος, λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυτιλία, και από τα 487,8 δισ. δολάρια πέρυσι φέτος έχει πέσει στα 449,6 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της vesselsvalue.com, από τα 10 μεγαλύτερα έθνη της ναυτιλίας μόνο η Δανία κατάφερε να αυξήσει την αξία του στόλου της. Παρά τις αντιξοότητες ο ελληνόκτητος στόλος διατήρησε για άλλη μια χρονιά την πρωτοπορία του απέναντι στους Ιάπωνες, χάρη στην κυριαρχία των Eλλήνων στα δεξαμενόπλοια.

Στόλος αξίας 95,2 δισ. δολ.

Πιο συγκεκριμένα, τον πρώτο μήνα του έτους οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο αξίας 95,2 δισ. δολαρίων από 105,6 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν, ενώ οι Ιάπωνες έχουν πέσει στα 80,8 δισ. δολάρια από 89,7 δισ. δολάρια το 2015.

Στην τρίτη θέση παραμένουν σταθερά και οι Κινέζοι οι οποίοι είδαν την αξία των πλοίων του στόλου τους να χάνει 5% και να διαμορφώνεται στα 67,4 δισ. δολάρια.

Ακολουθούν οι Γερμανοί με 43,6 δισ. δολ., χάνοντας 6 δισ. δολάρια τον τελευταίο χρόνο.
Στην πέμπτη θέση είναι η Σιγκαπούρη με στόλο αξίας 36,9 δισ. δολαρίων και πτώση 4% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην έκτη είναι οι ΗΠΑ με 32,1 δισ. δολάρια από 34,4 δισ. δολάρια πέρυσι.

Οι Νορβηγοί είναι στην έβδομη θέση με στόλο αξίας 28,3 δισ. δολαρίων, έχοντας υποχωρήσει μέσα σε ένα χρόνο κατά 17%, ενώ όγδοοι στην κατάταξη είναι οι Κορεάτες με 23,4 δισ. δολάρια από 25,2 δισ. δολάρια πέρυσι.

Στην ένατη θέση οι Δανοί είναι οι μόνοι στην πρώτη δεκάδα που κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους και από τα 18,8 δισ. δολάρια του 2015 έφτασαν φέτος τα 22,9 δισ. δολάρια.

Το τοπ 10 κλείνει η Μεγάλη Βρετανία με στόλο αξίας 18,5 δισ. δολαρίων από 22 δισ. δολάρια την προηγούμενη χρονιά.

Την εξήγηση για τη διατήρηση της πρωτοπορίας της ελληνόκτητης ναυτιλίας στον παγκόσμιο ανταγωνισμό κάτω από ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες δίνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρος Βενιάμης.

Οπως επεσήμανε χαρακτηριστικά στη γενική συνέλευση της ΕΕΕ, μπορεί οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην να έχουν υποστεί ραγδαία υποχώρηση διανύοντας τη χειρότερη εποχή στην ιστορία τους, αλλά «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πάντοτε σε εποχές κρίσης υπάρχουν και ανοίγονται ελκυστικές ευκαιρίες για επανατοποθέτηση ή επανασχηματισμό της θέσης κάθε ατομικού επιχειρηματία ή ομίλου στη ναυτιλιακή σκακιέρα.

Ίσως γι’ αυτό παρατηρούμε και συνεχή κινητικότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων», ενώ προσέθεσε ότι «μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη».
Πηγή: Ναυτεμπορική

About kymaeditor

Check Also

Ελαφρά πρόσκρουση Φ/Γ πλοίου στο λιμάνι του Κερατσινίου

Τις πρωινές ώρες σήμερα ενημερώθηκε το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ότι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *