This handout satellite image released by Maxar Technologies on March 2, 2024 and dated March 1, shows the Belize-flagged cargo ship Rubymar, damaged in a February 19 missile strike claimed by the Iran-backed Huthi rebels, floating in the Red Sea. The Belize-flagged, British-registered and Lebanese-operated vessel carrying combustible fertiliser has sunk on March 2, according to the Yemeni government. (Photo by Satellite image ©2024 Maxar Technologies / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO/ SATELLITE IMAGE ©2024 MAXAR TECHNOLOGIES" - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS - THE WATERMARK MAY NOT BE REMOVED/CROPPED

«Απειλή στο περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα» το πλοίο που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι – Μετέφερε 21.000 τόνους λιπασμάτων

Το βρετανικό πλοίο Rubymar, που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα αφού δέχθηκε επίθεση από τους Υεμενίτες αντάρτες Χούθι, αποτελεί κίνδυνο για το περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα, προειδοποίησε σήμερα η Αμερικανική Στρατιωτική Διοίκηση για τη Μέση Ανατολή (CEMTCOM).

Με σημαία Μπελίζ, νηολογημένο στη Βρετανία και τη διαχειρίστρια εταιρεία του να έχει έδρα στον Λίβανο το φορτηγό πλοίο Rubymar βυθίστηκε χθες Σάββατο μαζί με το φορτίο λιπασμάτων που μετέφερε αφού επλήγη δύο πυραύλους των Χούθι στις 19 Φεβρουαρίου. Από την επίθεση δεν υπήρξαν θύματα μεταξύ του πληρώματος.

«Οι περίπου 21.000 τόνοι λιπασμάτων με βάση την αμμωνία τα οποία μετέφερε το πλοίο αποτελούν κίνδυνο για το περιβάλλον στην Ερυθρά Θάλασσα», επεσήμανε η CENTCOM σε ανακοίνωσή της.

«Μετά τη βύθιση το πλοίο εγείρει επίσης κινδύνους υποθαλάσσιας σύγκρουσης για τα άλλα πλοία που διέρχονται» από αυτή την πολυσύχναστη θαλάσσια οδό, πρόσθεσε.

Το πλοίο εγκαταλείφθηκε αφού επλήγη από πυραύλους την ώρα που βρισκόταν, σύμφωνα με την υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UNMTO, 35 ναυτικά μίλια από το λιμάνι Μόκα της Υεμένης.

«Πρόκειται για μια νέα τραγωδία για τη χώρα μας και τον λαό μας. Κάθε ημέρα πληρώνουμε το τίμημα για τις περιπέτειες των ανταρτών Χούθι», σχολίασε ο Άχμεντ Ανουάντ μπιν Μπουμπάρακ υπουργός Εξωτερικών της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Υεμένης.

«Η βύθιση του Rubymar είναι μια περιβαλλοντική καταστροφή που όμοιά της δεν έχει ξαναζήσει η Υεμένη και η υπόλοιπη περιοχή», πρόσθεσε.

Από την πλευρά του ο Άλι αλ Σαουαλμίχ, διευθυντής Θαλάσσιων Επιστημών στο πανεπιστήμιο της Ιορδανίας, επεσήμανε ότι «θα πρέπει να καταρτιστεί εκτάκτως σχέδιο από τις χώρες της Ερυθράς Θάλασσας για να καθοριστεί η ατζέντα παρακολούθησης των μολυσμένων περιοχών στην Ερυθρά Θάλασσα και να υιοθετηθεί στρατηγική καθαρισμού».

«Απειλή στο περιβάλλον και τη ναυσιπλοΐα» το πλοίο που βυθίστηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι – Μετέφερε 21.000 τόνους λιπασμάτων
(Photo by Satellite image ©2024 Maxar Technologies / AFP)

Ηγέτης των Χούθι λέει πως ο Βρετανός πρωθυπουργός Σούνακ έχει μια πιθανότητα να ανακτήσει το Rubymar αν επιτρέψει βοήθεια στη Γάζα

Ένας υψηλόβαθμος ηγέτης των Χούθι δήλωσε σήμερα ότι θεωρεί τον βρετανό πρωθυπουργό Ρίσι Σούνακ και την κυβέρνησή του υπεύθυνους για τη βύθιση του βρετανικής ιδιοκτησίας φορτηγού πλοίου Rubymar.

Ο Μοχάμεντ Άλι αλ-Χούθι, επικεφαλής της ανώτατης επαναστατικής επιτροπής των Χούθι στην Υεμένη, ανέφερε ακόμη στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης X: «Ο Σούνακ έχει μια πιθανότητα να ανακτήσει το Rubymar επιτρέποντας να μπουν στη Γάζα φορτηγά με βοήθεια».

Οι Χούθι εξαπολύουν από τον Νοέμβριο επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τον κόλπο του Άντεν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, την οποία ο ισραηλινός στρατός βομβαρδίζει ασταμάτητα μετά την επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου με αποτέλεσμα να έχουν σκοτωθεί περισσότεροι από 30.000 άνθρωποι.

Μπροστά σε αυτές τις επιθέσεις οι ΗΠΑ, βασικός σύμμαχος του Ισραήλ, δημιούργησαν τον Δεκέμβριο πολυεθνική δύναμη με στόχο να «προστατεύσουν» τη ναυσιπλοΐα σε αυτή τη στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδό.

Από τον Ιανουάριο οι ΗΠΑ, κάποιες φορές με τη συνδρομή της Βρετανίας, έχουν εξαπολύσει πολλά πλήγματα εναντίον στόχων των Χούθι στην Υεμένη, οι οποίοι έχουν θέσει υπό τον έλεγχό τους από το 2014 μεγάλες περιοχές της χώρας.

Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, οι διελεύσεις φορτηγών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν μειωθεί σχεδόν κατά 30% σε ετήσια βάση.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

About kymaeditor

Check Also

Σε κατάσταση συναγερμού η Μέση Ανατολή – Φόβοι για πλήγμα του Ιράν στο Ισραήλ τα επόμενα 24ωρα

Το ενδεχόμενο περαιτέρω ανάφλεξης στη Μέση Ανατολή είναι πιο ορατό από ποτέ. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *