Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά: Αισιοδοξία αλλά και προβληματισμός για τις προκλήσεις της νέας χρονιάς

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση :
“Ολοκληρώνοντας το 2024 και με το βλέμμα στραμμένο στο 2025,ο
εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος εισέρχεται στη νέα χρονιά με
αισιοδοξία,αλλά και με προβληματισμούς για τις προκλήσεις που  βρίσκονται
μπροστά.
Οι προσδοκίες του ελληνικού εμπορίου για το 2025 προσβλέπουν σε ένα
περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και ανάπτυξης,το οποίο θα επιτρέψει
στις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες,να ενισχύσουν την
ανταγωνιστικότητά τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα,οι επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους συνεργασίας και
αλληλεγγύης,τόσο ανάμεσα στις επιχειρήσεις όσο και με τηνΠολιτεία,για
τη δημιουργία ενός ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Οι κύριοι προβληματισμοί για το 2025 που απασχολούν τις επιχειρήσεις
και ενδεχομένως να επηρεάσουν καθοδικά την ελληνική οικονομία
επικεντρώνονται στα εξής:
Η αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία,χαρακτηριζόμενη από
γεωπολιτικές αναταράξεις,αυξανόμενο πληθωρισμό και υψηλότερες τιμές
ενέργειας,επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Παράλληλα,η εκρηκτική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί
σοβαρέςπροκλήσεις,ιδιαίτερα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που
δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα της αγοράς.Τέλος,η
γραφειοκρατία,το φορολογικό περιβάλλον-παρά τις προσπάθειες
εκσυγχρονισμού του-και το υψηλό φορολογικό βάρος αποτελούν χρόνιες
παθογένειες της ελληνικής οικονομίας,παρεμποδίζοντας την
επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη.
Για να ανακάμψει και να αναπτυχθεί το ελληνικό εμπόριο το 2025,
απαιτούνται άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε επίπεδο επιχειρήσεων,
κράτους και κοινωνίας.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος και να αντιμετωπιστούν οι
προκλήσεις, προτείνονται τα εξής:
  • Ενίσχυση Ψηφιακού Μετασχηματισμού: Οι επιχειρήσεις καλούνται να
    ενισχύσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο,να επενδύσουν σε
    ηλεκτρονικό εμπόριο και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους στις νέες
    τεχνολογίες. Η σύνδεση του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό,
    μέσω ενός ενιαίου συστήματος διαχείρισης (omnichannel), θα επιτρέψει
    στις επιχειρήσεις να προσφέρουν στους πελάτες τους ευέλικτες
    επιλογές αγορών και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
    Μείωση Φορολογικών και Λειτουργικών Βαρών: Η μείωση του ΦΠΑ,
    ιδιαίτερα στα είδη πρώτης ανάγκης και τα καταναλωτικά προϊόντα, θα
    ενισχύσει τη ζήτηση και θα ανακουφίσει τα νοικοκυριά.Παράλληλα,η
    πρόσβαση σε δάνεια με ευνοϊκούς όρους θα καταστήσει ευκολότερη την
    χρηματοδότηση των επιχειρήσεων,που αποτελεί έναν από τους
    σημαντικότερους παράγοντες για την ανάπτυξή τους. Τέλος, η
    απλούστευση των  διαδικασιών για την ίδρυση και λειτουργία
    επιχειρήσεων θα μειώσει τη γραφειοκρατία και θα ενθαρρύνειτην
    επιχειρηματικότητα.
    Προώθηση της Εξωστρέφειας: Η δημιουργία κινήτρων για τις ελληνικές
    επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε διεθνείς αγορές,σε
    συνδυασμό με την προβολή του brand “Made in Greece”,θα συμβάλει
    στην ενίσχυση των εξαγωγών και στην προώθηση της ποιότητας και
    της μοναδικότητας των ελληνικών προϊόντων.
    Στήριξη Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων: Η υλοποίηση στοχευμένων
    προγραμμάτων για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των
    επιχειρηματιών και των εργαζομένων,καθώς και η παροχή
    χρηματοδοτικών εργαλείων προσαρμοσμένων στις σχετικές ανάγκες,
    είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ΜμΕ.
    Επιπλέον,η κατεύθυνση των ευρωπαϊκών πόρων προς επενδύσεις σε
    νέες τεχνολογίες και καινοτομία θα συμβάλει στην αναβάθμιση του
    παραγωγικού ιστού.
    Ενίσχυση της Αγοραστικής Δύναμης: Η μόνιμη και σταθερή ενδυνάμωση
    της αγοραστικής δύναμη των πολιτών θα οδηγήσει σε αύξηση της
    κατανάλωσης.Παράλληλα,η στήριξη των ανέργων,μέσω μέτρων που
    μειώνουν την ανεργία και ενισχύουν τα προσόντα και την εργασιακή
    τους εμπειρία, θα συμβάλει στην ανάκαμψη της οικονομίας.
    Επένδυση στην Ποιότητα και την Καινοτομία: Η ανάπτυξη καινοτόμων
    προϊόντωνγιατηνκάλυψησύγχρονωναναγκώνκαιηπροώθησητης
    βιώσιμηςανάπτυξης,μέσωτηςυιοθέτησηςπεριβαλλοντικάφιλικών
    πρακτικών,θαενισχύσουντηνανταγωνιστικότητατωνελληνικών
    επιχειρήσεων και θα συμβάλουν στην προσέλκυση επενδύσεων.
  • Το μέλλον του ελληνικού εμπορίου εξαρτάται και από τη
    σύμπραξη στρατηγικών σχεδιασμών,που θα λαμβάνουν υπόψη τις δυναμικές
    αλληλεπιδράσεις μεταξύ των επιχειρήσεων, της Πολιτείας και της κοινωνίας.
    Η επιτυχής υλοποίηση τέτοιων σχεδίων,θα οδηγήσει σε μια ανθεκτική και
    ανταγωνιστική εμπορική πραγματικότητα.”

About kymaeditor

Check Also

Πειραιάς: Πυρκαγιά σε ισόγειο κατάστημα στην οδό Κεισόβης

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε σε ισόγειο κατάστημα στην οδό Κλεισόβης στην Καλλίπολη λίγο μετά τις  21.00 το …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *