Οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας στην Ελλάδα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

Με ανακοίνωσή της η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΕΚΕ) επισημαίνει τις δυσλειτουργίες στο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στη χώρα μας τόσο λόγω της υποστελέχωσης της εν λόγω υπηρεσίας όσο και λόγω του απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνίας.

Σύμφωνα με την  ανακοίνωση της ΕΕΕΚΕ:

Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας κυκλοφορίας Ελλάδας εκφράζει τη βαθιά της λύπη για το αεροπορικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης (30/1) στον ποταμό Πότομακ στην Ουάσινγκτον, μετά από σύγκρουση στον αέρα επιβατικού αεροσκάφους με ελικόπτερο του αμερικανικού στρατού.

Δυστυχώς, στη χώρα μας, παρά τον τρέχοντα διαγωνισμό ΑΣΕΠ για πρόσληψη 97 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η υποστελέχωση βρίσκεται σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την εξυπηρέτηση της ζήτησης της αεροπορικής κίνησης. Η εκπαίδευση των νέων Ελεγκτών είναι πολυετής και η καλοκαιρινή περίοδος του 2025 θα βρει στα μικρόφωνα το ίδιο, ελλιπές και μεγάλου μέσου όρου ηλικίας, προσωπικό.

Σε αυτό προστίθεται και η χρήση απαρχαιωμένου εξοπλισμού επιτήρησης και επικοινωνιών, με πολλά και καθημερινά προβλήματα, για τα οποία ακόμα δεν φαίνεται «φως στο τούνελ».

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ως παράδειγμα ότι στην Tερματική Περιοχή της Αθήνας, εξαιτίας του παρωχημένου εξοπλισμού, υφίσταται σύστημα προειδοποίησης εμπλοκών μη επιχειρησιακό και ο Ελεγκτής που εργάζεται, δεν λαμβάνει καμία ειδοποίηση από το σύστημα ότι αεροσκάφη βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης, επομένως η αποφυγή συμβάντων εξαρτάται αποκλειστικά από την επιχειρησιακή δεινότητα και ετοιμότητα του Ελεγκτή.

Δυστυχώς, θα πρέπει να σημειώσουμε για ακόμη μία φορά, ότι η Διοίκηση της Υ.Π.Α. αντί να δείξει κατανόηση στην κατάσταση και να επιταχύνει τις διαδικασίες, ειδικά όσον αφορά την αντικατάσταση του εξοπλισμού, προσπαθώντας να αυξήσει τον ρυθμό εξυπηρέτησης των αεροσκαφών χωρίς να έχουν βελτιωθεί οι επιχειρησιακές συνθήκες, πριν μερικούς μήνες, μονομερώς, επιχείρησε να επιβάλλει αύξηση ωραρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, σε ένα προσωπικό με υψηλό δείκτη κόπωσης.

Παρατηρούμε τις εξελίξεις με σκεπτικισμό και ανησυχία και προσβλέπουμε σε λύσεις που θα αυξήσουν πρωτίστως όχι τη χωρητικότητα, αλλά το επίπεδο ασφάλειας των αεροπορικών κινήσεων στην Ελλάδα”.

About kymaeditor

Check Also

Σε εξέλιξη πυρκαγιά κοντά στα διόδια Ελευσίνας – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παλαιά εθνική Αθηνών-Κορίνθου

Σε εξέλιξη βρίσκεται πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε χαμηλή βλάστηση στην παλαιά εθνική Αθηνών-Κορίνθου στο ύψος …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *