ΠΕΝΕΝ:7 χρόνια από την πυρκαγιά στο Norman Atlantic – Έγκλημα χωρίς τιμωρία των πραγματικών ενόχων

Η ΠΕΝΕΝ εξ΄αφορμής της συμπλήρωσης επτά ετών από το τραγικό ναυτικό δυστύχημα του Norman Atlantic εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

“Στις 28 Δεκέμβρη 2014 σημειώθηκε μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Αδριατική.

Το πόρισμα των Ιταλών εμπειρογνωμόνων το οποίο δημοσιοποιήθηκε στο τέλος του 2017 διαπιστώνει σωρεία παραλείψεων και λαθών που μεταξύ των άλλων αφορούν τα εξής:

Δεν τηρήθηκαν οι αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων (αυτό το φαινόμενο διαπιστώνεται επαναλαμβανόμενα και στην ελληνική Ακτοπλοΐα προκαλώντας την έντονη αντίδραση και καταγγελία της ΠΕΝΕΝ, με τις αρμόδιες υπηρεσίες να απαντούν ότι όλα βαίνουν καλώς…).

Επίσης η ηλεκτρική σύνδεση των φορτηγών – ψυγείων έγινε από μαθητευόμενο ηλεκτρολόγο και όχι από τον αρμόδιο ειδικευμένο ηλεκτρολόγο του πλοίου!!

Σημειώνεται επίσης ότι στο πλοίο είχαν εισέλθει μετανάστες χωρίς να έχουν βγάλει εισιτήριο ή να έχουν δηλωθεί, οι οποίοι ήταν κρυμμένοι σε φορτηγά στο γκαράζ του πλοίου με αποτέλεσμα έως και σήμερα όλοι αυτοί να φέρονται ως αγνοούμενοι!!!

Η φωτιά ξεκίνησε από το κατάστρωμα Νο 4 του πλοίου, στο οποίο διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι δεν υπήρχε υπεύθυνος Ναύτης για τον έλεγχο των ρολογιών, μέτρο το οποίο συνιστά καθοριστικό στοιχείο για τυχόν εντοπισμό εστίας φωτιάς, και αυτό έγινε επειδή η εταιρεία είχε μειωμένο προσωπικό (Ναύτες) με αποτέλεσμα ο χώρος του γκαράζ και των οχημάτων να μην ελέγχεται!

Το ζήτημα της μειωμένης οργανικής σύνθεσης και επάνδρωσης δυστυχώς από το πόρισμα των ειδικών ούτε αναφέρεται, ούτε φυσικά καταλογίζεται οποιαδήποτε ευθύνη στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και στις αρμόδιες κρατικές αρχές (Ιταλία), με αποτέλεσμα να τίθενται εκτός ευθυνών (πλοιοκτήτης και ιταλικές λιμενικές υπηρεσίες).

Παράλληλα με τα παραπάνω διαπιστώθηκε ότι δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα κατάσβεσης drencher στο σημείο όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.

Παταγώδης αποτυχία επίσης υπήρξε στο σχέδιο διάσωσης αναδεικνύοντας σοβαρά προβλήματα που αφορούν την πολυεθνικότητα του πληρώματος αλλά και την ελλιπέστατη εκπαίδευση πολλών από αυτούς!

Αναπάντητο παραμένει το ερώτημα για την εμπλοκή και ευθύνη των ελληνικών αρχών (Λιμεναρχεία Ηγουμενίτσας – Πάτρας) που υποτίθεται διεξήγαγαν ελέγχους χωρίς να έχουν εντοπίσει τις καταφανέστατες ελλείψεις στα μέτρα και στα μέσα ασφαλείας καθώς και την γνώση του πληρώματος στα σωστικά και πυροσβεστικά μέσα!

Η πολύνεκρη ναυτική τραγωδία του Norman Atlantic απασχόλησε σε ειδικές συνεδριάσεις τα αρμόδια όργανα του IMOχωρίς ωστόσο να επισημανθεί από αυτά ότι το ελλιπέστατο προσωπικό (πλήρωμα) αποτελούσε αρνητικό παράγοντα τόσο στην κατάσβεση της πυρκαγιάς όσο και στην επιχείρηση διάσωσης. Προφανώς με τον τρόπο αυτό τα καθ΄ ύλη αρμόδια όργανα του IMOαπέφυγαν να θέσουν τα χέρια τους επί των τύπων των ήλων και έτσι συγκάλυψαν την υπ’ αριθμό ένα αιτία στην όλη επιχείρηση κατάσβεσης της φωτιάς και διάσωσης των επιβαινόντων.

Είναι βαθιά πεποίθησή μας ότι ο αριθμός του πληρώματος ενός πλοίου πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του και όχι να κόβεται και να ράβεται σύμφωνα με το εφοπλιστικό μοντέλο της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.

Αυτό αφορά το σύνολο των μελών όλων των ειδικοτήτων στα πλοία και ακόμη περισσότερο εκείνων που έχουν άμεση σχέση με την χρήση των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.

Στην συνέχεια παραθέτουμε το ρεπορτάζ με τα γεγονότα όπως εξελίχθηκαν μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς

Στις 28 Δεκεμβρίου 2014 έπιασε φωτιά στο στενό του Οτράντο, στην Αδριατική Θάλασσα, το Norman Atlantic. Ήταν λίγο πριν τις 6 το πρωί και βρισκόταν 81χλμ. βορειοδυτικά της Κέρκυρας, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο από την Πάτρα στην Ηγουμενίτσα και την Ανκόνα.

Μια πυρκαγιά ξέσπασε στο κατάστρωμα των οχημάτων λίγο πριν τις 6:00 τοπική ώρα, μισή ώρα μετά την αναχώρησή του από την Ηγουμενίτσα. Η πυρκαγιά εξαπλώθηκε και παρά τις προσπάθειες εκκένωσης υπήρξαν 9 θάνατοι από τη φωτιά και 18 αγνοούμενοι. Δεκαοκτώ άνθρωποι κυριολεκτικά «εξαφανίστηκαν». Ακόμη και για τους ειδικούς, η περίπτωση του Norman Atlantic αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στα ναυτικά χρονικά.

Οι εκθέσεις έδειξαν ότι στο πλοίο επέβαιναν 499 άτομα, από τα οποία 487 ήταν επιβάτες και 55 μέλη του πληρώματος. Από την πυρκαγιά εν πλω και από τις μετέπειτα προσπάθειες ρυμούλκησης του πλοίου έχασαν τη ζωή τους έντεκα άτομα (τρεις Έλληνες, δύο Ιταλοί, δύο Γερμανοί, ένας Τούρκος, ένας Γεωργιανός και δύο Αλβανοί ναύτες που συμμετείχαν στην επιχείρηση ρυμούλκησης).

Εννέα τα θύματα (τρεις επιβάτες Έλληνες, δύο Ιταλοί, δύο Γερμανοί, ένας Τούρκος και ένας Γεωργιανός) έχουν περισυλλεγεί και αναγνωρίστηκαν, ενώ 18 άλλοι επιβάτες θεωρούνται ακόμη αγνοούμενοι. Δύο ναύτες του αλβανικού ρυμουλκού Iliria πέθαναν στις 30 Δεκεμβρίου κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης του ναυαγίου.

Ηχητικό ντοκουμέντο από την στιγμή που το πλοίο εκπέμπει σήμα κινδύνου, ακούγεται ο πλοίαρχος να λέει «Προς όλα τα πλοία, προς όλα τα πλοία! Mayday! Mayday! Σήμα κινδύνου» και στην συνέχεια αναφέρει ημερομηνία και ώρα. Η επιχείρηση διάσωσης κράτησε 36 ολόκληρες ώρες.

Τα βίντεο που τράβηξαν με τα κινητά τους οι επιβάτες είχαν συγκλονίσει όλον τον πλανήτη, όπως και οι περιγραφές τους τις δραματικές στιγμές της εκκένωσης του πλοίου.

«Έσπαγαν τα σχοινιά με τα οποία προσπαθούσαμε να δεθούμε για να ανεβούμε στην ανεμόσκαλα» ανέφερε πατέρας δύο παιδιών, που προσπαθούσε να βοηθήσει τα παιδιά του να δεθούν με τα σχοινιά των διασωστών προκειμένου να εγκαταλείψουν το φλεγόμενο πλοίο.

Στις αρχές του 2017, ομάδα Ιταλών εμπειρογνωμόνων διαπιστώνει σε πόρισμά της, το οποίο είναι 650 σελίδες, σειρά λαθών και παραλείψεων τόσο κατά τη φόρτωση του πλοίου και την αντιμετώπιση της φωτιάς, όσο και κατά τη διαδικασία εκκένωσής του.”

7 χρόνια από την πυρκαγιά στο Norman Atlantic – Έγκλημα χωρίς τιμωρία των πραγματικών ενόχων – Αθώος ο πλοιοκτήτης και οι αρχές! – Φόρτωσαν τις ευθύνες μόνο στο πλήρωμα! αναφέρει η ΠΕΝΕΝ

About kymaeditor

Check Also

Θαλάσσια ρύπανση κατά την πετρέλευση θαλαμηγού στη Μαρίνα Γλυφάδας

Τις μεσημβρινές ώρες χθες, συνελήφθη ένας ημεδαπός οδηγός βυτιοφόρου οχήματος από στελέχη του Λιμεναρχείου Σαρωνικού …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *