Την τραγική κατάσταση που βιώνει η Ναυπηγικοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, η οποία κυριολεκτικά έχει ερημώσει επισημαίνει ο Νίκος Ορφανός. Ο βουλευτής Β΄Πειραιά του Ποταμιού παραχώρησε συνέντευξη στο ΑΠΕ- ΜΠΕ και έκανε λόγο για ποσοστό ανεργίας στην περιοχή που αγγίζει το 90% (!) ενώ τονίζει ακόμα πως χρειάζονται επενδύσεις και συμφωνία με τους Έλληνες εφοπλιστές για να “ζωντανέψει” ξανά το Πέραμα.
“Η ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα πληρώνει το κόστος όχι μόνο της κρατικής κακοδιαχείρισης και αντιμετώπισης, αλλά και της ακινησίας στην οποία την έχει εγκλωβίσει η αναβλητικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων να αντιμετωπίσουν το ζήτημα με σχέδιο, αναπτυξιακούς στόχους και έμφαση στην επανένταξη στην αγορά εργασίας των μακροχρόνια ανέργων, κυρίως στη Ναυπηγικοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος». Αυτό τονίζει αρχικά σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο βουλευτής του Ποταμιού στη Β’ Πειραιά, Νίκος Ορφανός, αναφέροντας ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί συνολική θεώρηση, σε σχέση και με τα όμορα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας.
Επίσης, ο κ. Ορφανός σημειώνει ότι το όλο θέμα απαιτεί μία καλά σχεδιασμένη υλοποίηση επενδυτικών προγραμμάτων στη Ζώνη, με εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων μέσω χαμηλότοκων τραπεζικών δανείων, συμφωνία με τους Έλληνες εφοπλιστές, παροχή κινήτρων για την προσέλκυση πλοίων, απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και συνεργασία με εκπαιδευτικά και τεχνολογικά ιδρύματα για άνοιγμα σε νέες τεχνογνωσίες.
Ο βουλευτής υπογραμμίζει ότι η συζήτηση για το σχέδιο αναγέννησης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα πρέπει να ανοίξει τώρα, καθώς η ανυπαρξία πολιτικών ανάπτυξης έχει οδηγήσει τον κλάδο σε εκτίναξη της ανεργίας, που φθάνει στο επίπεδο του 90%.
Όπως προσθέτει, έως σήμερα καμία κυβέρνηση δεν έχει αναπτύξει πρωτοβουλίες προκειμένου να υπάρξει κατασκευή κανούργιας δεξαμενής, που να μπορεί να φιλοξενήσει πλοία με μεγάλο τονάζ για επισκευές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 1.859 πλοίων, που φέρουν την ελληνική σημαία (στοιχεία Στατιστικής Αρχής- Νοέμβριος 2014) τα 665 πλοία (ποσοστό 35,7%) είναι χωρητικότητας άνω των 20.000 κόρων.
Κατά συνέπεια, αποκλείονται από τον δεξαμενισμό και κατ’ επέκταση την εκτέλεση εργασιών στη Ζώνη, ο οποίος συμπληρώνει ότι τα «αποκλεισμένα» πλοία είναι πολύ περισσότερα διότι όλα τα σύγχρονα ελληνικά, με ξένη σημαία πλοία, είναι χωρητικότητας άνω των 50.000- 60.000 τόνων, σύμφωνα με τον κ. Ορφανό.
Για το θέμα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, ο βουλευτής του Ποταμιού κατέθεσε ερώτηση στη βουλή προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη.
Συγκεκριμένα, ρωτά ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση για την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, την αντιμετώπιση της υψηλής ανεργίας και ποιο το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους.
Επίσης, διερωτάται πότε θα τεθεί σε διαβούλευση ο Δημόσιος Φορέας Διαχείρισης της Ζώνης, τη δημιουργία του οποίου έχει εξαγγείλει ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας και ποιο θα είναι το ακριβές αντικείμενό του.
Στην ερώτηση, ο κ. Ορφανός επισημαίνει πως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι συστάθηκε στην πόλη του Περάματος, από τη Χρυσή Αυγή, σωματείο «Ελλήνων Εργατοϋπαλλήλων» επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να εκμεταλλευτεί την κατάσταση, πολιτικά, ως διαμεσολαβητής εργολάβων και ανέργων της περιοχής.